سردار حریم عشق

  • از
سردار حریم عشق

قاسم سلیمانی نام پدر حسن متولد ۲۰ اسفند سال ۱۳۳۵ در شهرستان رابر از توابع استان کرمان در ایل عشایر سلیمانی زندگی می کرد. موج انقلاب که شکل گرفت، هر کسی در شهرهای مختلف از انقلاب و امام صحبت می‌کرد، اما در روستای قنات ملک رسانه‌ای نبود که مردم با انقلاب اسلامی آشنا شوند. قاسم سلیمانی در آن دوران که جوانی پرشور بود، مردم روستا را با امام (ره) و انقلاب آشنا می‌کرد و اعلامیه‌های انقلابی و حتی عکس امام (ره) را به روستا می‌آورد.

قاسم سلیمانی پس از انقلاب اسلامی ایران، در سال ۱۳۵۹شمسی عضو سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی شد و هم‌زمان با شروع جنگ ایران و عراق، چند گردان را در کرمان آموزش داده و به جبهه‌ها فرستاد. وی در دوره‌ای فرماندهی سپاه آذربایجان غربی را بر عهده داشت. اواخر سال ۱۳۶۰ سردار سرلشکر پاسدار محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران طی حکمی سردار سلیمانی را به فرماندهی تیپ ثارالله منصوب کرد. وی در جنگ عراق علیه ایران، از فرماندهان عملیات‌های والفجر ۸، کربلای ۴ و کربلای ۵ بود.

در سال 1367 بعد از پایان جنگ ، قاسم سلیمانی 32 ساله با لشگر 41 ثارالله فرماندهی مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و اشرار در شرق کشور را برعهده گرفت. نهایتا بعد از سال ها تلاش در مقابله با قاچاقچیان سال 1376 وقتی 41 ساله بود به دستور مقام رهبری به تهران فراخوانده و به فرماندهی نیروی قدس منصوب شد.

زمانی که گروهک تروریستی داعش روز به‌روز در عراق و سوریه در حال پیشروی بود و از سربریدن، کشتار فجیع مردم و بی‌حرمتی به مرقد پاک ائمه اطهار باکی نداشت و حتی این اعمال جنایتکارانه خود در فضای مجازی نیز منتشر می‌کرد سردار سلیمانی یکی از مهم‌ترین شخصیت‌هایی بود که برای مقابله با آن‌ها به پا خواست و به کمک مردم مظلومی شتافت که در برابر این گروهک تروریستی هیچ دفاعی نداشتند.

READ  ساختارهای سیاسی روز جهان

ژنرال مارک هرتلینگ، تحلیلگر امنیت ملی، اطلاعات و تروریسم، به سی ان ان گفت: “او تمام زندگی خود را در نبرد بوده است. سربازانش او را دوست دارند. او مردی آرام، کاریزماتیک، نابغه استراتژیک و یک اپراتور تاکتیکی است.”

سلیمانی در سوریه به خاطر راهبردی که به رئیس جمهور بشار اسد در عقب راندن نیروهای شورشی و داعش و بازپس گیری شهرها و شهرهای کلیدی کمک کرد، بسیار اعتبار داشت. او در آموزش شبه نظامیان متحد دولت و هماهنگی حملات قاطع نظامی شرکت داشت.

سلیمانی شروع به جمع‌آوری حمایت از منابع مختلف برای مبارزه با دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و گروه‌های شورشی کرد که هر دو با موفقیت بخش‌های زیادی از خاک را از نیروهای اسد گرفته بودند. بنا بر گزارش ها، او معمار اصلی مشارکت روسیه به عنوان شریک جدید با اسد و حزب الله بود.

همرزم سردار سلیمانی در خاطره ای از شهید سلیمانی، می گوید: حاج قاسم در آخرین سفر هوایی که از تهران به سمت سوریه داشت و بنده او را همراهی می‌کردم، در طول مسیر مدام قرآن تلاوت می‌کرد، ذکر می گفت و به محض شنیدن صدای اذان مغرب در راهرو هواپیما شروع به اقامه نماز کرد. در حالی که سردار مشغول راز و نیاز با معبود خود بود یک کودک در کنار وی راه می رفت و بازی می‌کرد حاج قاسم در اوج معنویت دست نوازش و محبت بر سرکودک کشید و کودک نیز لطف او را بی پاسخ نگذاشت.

اما شخصیت مثال زدنی حاج قاسم که خود را تنها یک سرباز برای ایران اسلامی میدانست، بدلیل ویژگی های رفتاری، تواضع ، شجاعت و درایت کم نظیرش در طی سالیان بعد از جنگ تحمیلی، تبدیل به یک نماد و الگو برای جوانان ایران و منطقه شد. موضوع مهمی که بر مولد بودن تفکر سردار خوبی ها صحه می‌گذارد و پیوند میان شجاعت و انسانیت را در نسل نو برقرار می سازد.

READ  افزایش طول عمر

سردار سلیمانی انسانی صادق و مورد اطمینان بود و وقتی قولی می داد پای حرفش می ایستاد و تنها کافی بود مسئله ای در ارتباط با کشورش در میان باشد. آن لحظه بود که همه شرایط را فراهم می کرد تا کارهای مهم انجام شود. او فردی بسیار باهوش و کاربلد بود که بخوبی تشخیص می داد در چه موقعیتی باید چه کاری را انجام دهد و دشمن را بخوبی  می شناخت و مورد تحسین اطرافیانش بود.

سردار سلیمانی سردار دل هاست لقبی که بسیار ارزشمند است. او شایسته ترین افراد برای دریافت این لقب است زیرا او چیزی برای خود نمی خواست و هدفش تنها رضایت خدا و خدمت به خلق بود. سردار سلیمانی تا آخرین لحظه زندگی ارزشمند خود برای داشتن دنیایی بدون جنگ کوشید. او هیچ گاه به دنبال پست و مقام نبود و همه روزهای جوانی زندگی اش را در میدان های پرخطر جنگ با دشمن و به خصوص داعش جنگید.

در شرایطی که ترس، وحشت و اضطراب داعش جامعه جهانی و بیشتر از همه مردم منطقه و ایران را فراگرفته بود و از طریق انتشار در فضای مجازی بر تمام جهان سایه افکنده بود سردار قاسم سلیمانی که فرزند نهضت عاشورا و انقلاب بود با ترکیب ایمان، عشق و شهامت نه تنها برسلطه شوم داعش و تفکر داعشی پایان داد بلکه درس ایثار برای زندگی را به همه جهانیان آموخت و امنیت جانی و قلبی را به آن ها بازگرداند از این رو می توان قاسم سلیمانی را سردار حریم عشق نامید.

سرانجام سلیمانی که فرماندهی نیروی قدس، بازوی عملیات خارجی سپاه پاسداران ایران را بر عهده داشت و امنیت و ثبات در منطقه را بدون خروج نظامی آمریکا از منطقه میسر نمی دید در تاریخ 3 ژانویه 2020 و به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور اسبق ایالات متحده آمریکا در عراق در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در فرودگاه بغداد به همراه ابومهندس المهدی و سایرین به شهادت رسیدند.

READ  زنان سیاست مدار جهان

اندکی پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی نیروهای نظامی آمریکا از عراق و افغانستان خارج شدند و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با رای دوم مردم آمریکا از کاخ سفید اخراج شد تا نه تنها نام قاسم سلیمانی در جهان ماندگار شود بلکه باری دیگر اثبات شود که امنیت حریم عشق الهی ابدی است و سردار سلیمانی یکی از آن پاسداران حریم عشق الهی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.