محتوای متنی
متن به معنی ترکیب واژگان و ایجاد یک پیام و انتقال آن به مخاطب هدف می باشد. محتوای متنی به محتوایی گفته می شود که با هدف افزایش آگاهی مخاطبان از برند مورد نظر و محصولات یا خدمات آن، در بسترهای گوناگونی تولید و منتشر می شود. محتوای متنی همواره بیشترین سطح اعتماد مخاطبان را جذب می نماید. از انواع محتوای متنی می توان به مقالات سایت، خبرنامه، ایمیل، محتوای شبکه های اجتماعی، ترجمه و رپورتاژ اشاره کرد.
محتوای تصویری
تصویر در فرآیند بازاریابی محتوا تاثیر چشم گیری دارد و ازین رو متخصصان می کوشند در حین تولید محتوا تا حد ممکن از قابلیت های تصویر بهره برده و محتوای خود را با تصاویر مرتبط و اثربخش تکمیل نمایند. چنانچه تصاویری که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با متن نوشته ارتباط کامل دارند وارد محتوای مورد نظر شوند افراد نیز تمایل بیشتری به خواندن مطلب نشان می دهند . از تاثیر گذارترین انواع محتوای تصویری می توان به اینفوگرافیک ها اشاره کرد.
محتوای صوتی
با کمک فایل های صوتی می توان مفهوم را خیلی زود در قالب مورد نظر به گوش مخاطبان رساند. صوت و انواع جلوه های صوتی در بازاریابی محتوا می تواند تاثیر مضاعفی نسبت به محتوای متنی داشته باشد . محتواهای صوتی یا پادکست ها مشکل ضعیف شدن چشمان بر اثر مطالعه یا دیدن را نیز برطرف کرده اند و کافی است فقط گوش کرده و حتی در صورت نیاز چشمان خود را نیز ببندید . از این حیث بر انواع محتوا ی متنی تصویری و ویدیویی برتری دارد.
محتوای ویدیویی
ذهن انسان تصاویر را خیلی راحت تر از متن پردازش می کند. بدین ترتیب می توانیم نتیجه بگیریم که هر روز به تعداد افرادی که علاقمند به ویدیو هستند اضافه می شود. یکی از جدیدترین روش های بازاریابی اینترنتی، ویدیو مارکتینگ است که در آن کلیپ های ویدیویی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد. بطوری که میزان تاثیر ویدیو مارکتینگ بر سئوی سایت چندین برابر محتوای متنی و نوشتاری است. از انواع آن می توان به ویدیوهای تبلیغاتی، علمی، آموزشی و سخنرانی اشاره کرد.