اختلال موقت واتس اپ، اینستاگرام و فیسبوک

  • از
تصویر اختلال موقت واتس اپ اینستاگرام و فیسبوک

فیس بوک روز سه شنبه در یک پست وبلاگ رسمی خود اعلام کرد که شش ساعت وقفه در سیستم عامل های خود از جمله اینستاگرام، مسنجر، Whatsapp و OculusVR به دلیل تغییر پیکربندی روترهای آن است که ترافیک شبکه بین مراکز داده شرکت را هماهنگ می کند.

اختلال اینستاگرام و فیس بوک اندکی پس از آن اتفاق می افتد که یک افشاگر ظاهر شد و به CBS News ادعا کرد که این شرکت می تواند اقدامات بیشتری برای محافظت در برابر سخنان نفرت انگیز و اطلاعات غلط انجام دهد، اما سود را بر کاربران خود اولویت می دهد.

قطعی فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ دیروز نزدیک به ساعت ۱۹:۱۵ شروع شد و این سرویس‌ها نزدیک به ۶ ساعت از دسترس خارج بودند تا بدترین قطعی از سال ۲۰۱۹ تا به امروز برای فیسبوک رقم بخورد.

در ساعاتی که فیس‌بوک با یکی از بزرگ‌ترین اختلالات خود مواجه بود، اخباری مبنی‌بر احتمال هک این شبکه مطرح شد و برخی هم علت این قطعی را مشکلات تکنیکی مطرح کردند. این در حالی است که کارشناسان، تنظیم پروتکل دروازه‌ای مرزی (BGP) را دلیل این اختلال دانسته‌ عنوان کردند که سندی برای ادعای حمله هکرها وجود ندارد.

بیانیه رسمی شرکت فیسبوک پس از رفع اختلال به شرح زیر است:

برای همه افراد و مشاغل سراسر جهان که به ما وابسته هستند، از ناراحتی ناشی از قطع شدن امروز در سیستم عامل های ما متاسفیم. ما تا آنجا که می توانیم تلاش می کنیم تا دسترسی را بازیابی کنیم، و سیستم های ما اکنون پشتیبان گیری و اجرا می شوند. علت اصلی این خاموشی همچنین بر بسیاری از ابزارها و سیستم های داخلی که ما در عملیات روزمره خود استفاده می کنیم تأثیر گذاشته و تلاش های ما برای تشخیص سریع و حل مشکل را پیچیده کرده است.

READ  ترسیم پرچم فرانسه با فتوشاپ

تیم های مهندسی ما آموخته اند که تغییرات پیکربندی در روترهای ستون فقرات که ترافیک شبکه را بین مراکز داده ما هماهنگ می کند، باعث ایجاد مشکلاتی در این ارتباط شده است. این اختلال در ترافیک شبکه تأثیر متقابلی بر نحوه ارتباط مراکز داده ما داشت و خدمات ما را متوقف کرد.

خدمات ما در حال حاضر آنلاین است و ما به طور فعال در تلاش هستیم تا آنها را به حالت عادی برگردانیم. ما می خواهیم در این زمان روشن کنیم که معتقدیم علت اصلی این قطعی تغییر تنظیمات معیوب بوده است. ما همچنین هیچ مدرکی مبنی بر به خطر افتادن داده های کاربر در نتیجه این خرابی نداریم.

افراد و مشاغل در سراسر جهان هر روز برای ارتباط با ما، به ما تکیه می کنند. ما درک می کنیم که خاموشی هایی از این قبیل بر زندگی مردم چگونه است و مسئولیت ما این است که مردم را در مورد اختلال در خدمات خود مطلع کنیم. ما از همه آسیب دیدگان عذرخواهی می کنیم و در تلاش هستیم تا بیشتر در مورد آنچه امروز رخ داده است درک کنیم تا بتوانیم زیرساخت های خود را مقاوم تر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.