ترسیم پرچم فرانسه با فتوشاپ

  • از
تصویر پرچم فرانسه با فتوشاپ

ابتدا برنامه کاربردی فتوشاپ را باز کرده و سپس از قسمت File گزینه New یک صفحه جدید با ابعادwidth:1600 px  و height: 1000px (یا به دلخواه به قسمی که عرض از ارتفاع با نسبت مشخصی بیشتر باشد) باز می کنیم .

همانطور که می دانیم پرچم فرانسه از ترکیب سه مستطیل عمودی (با مساحت مساوی) به رنگ های آبی، سفید و قرمز تشکیل شده است.

بنابراین باید از ابزاری استفاده کنیم که صفحه نمایانگر پرچم ما را به سه قسمت مساوی تقسیم کند. برای این منظور از قسمت اول نوار ابزار کناری فتوشاپ ابزار slice را از منوی برش یا crop انتخاب می کنیم.

سپس بر روی تصویر راست کلیک کرده و از منوی باز شده گزینه devide slice  را انتخاب می کنیم. با اینکار پنجره ای برای ما باز می شود که به ما اجازه می دهد در دوقسمت افقی و عمودی تعداد برش های خود را انتخاب کنیم.

در اینجا کافیست عدد بخش بندی افقی را بر روی 1 و عدد بخش بندی عمودی را بر روی 3 قرار دهیم و بر روی ok کلیک کنیم.

اینک تصویر ما به سه مستطیل عمودی با مساحت مساوی تقسیم شده است . حال کافیست بر روی ابزار مستطیلی ناحیه انتخاب کلیک کرده و هر یک از مستطیل ها را به حالت انتخاب در آورده و در درون آن با ابزار سطل رنگ paint bucket رنگ بپاشیم.

اینکار را به ترتیب با مستطیل چپ به رنگ آبی و مستطیل راست به رنگ قرمز انجام می دهیم. اینک کافیست ابتدا بر روی ناحیه انتخاب و سپس بر روی تصویر کلیک کرده تا تصویر ما از حالت انتخاب خارج شود.

سپس برای خارج شدن از حالت برش بر روی تصویر راست کلیک کرده و گزینه delete slice  را بزنید . اینک تصویر شما آماده ذخیره نهایی می باشد. که با کلیک بر روی گزینه file و انتخاب save as  یا save as for web این مهم حاصل خواهد شد.

READ  ارائه دهندگان سرویس اینترنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.