کسب رکورد جهانی واکسیناسیون

  • از
تصویر کسب رکورد جهانی واکسیناسیون

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه امروزه شاهد حضور پرشور مردم در مراکز واکسیناسیون هستیم افزود: امروز رکورد تزریق واکسن در هفته در دنیا را شکستیم و تاکنون رکورد واکسیناسیون هفتگی مربوط به آلمان با ۶ میلیون دز بود که این هفته در ایران هفت میلیون و ۹۰۰ هزار دز واکسن تزریق شد و این فاصله زیاد با آلمان تنها با مشارکت مردم محقق شده است.

دکتر عین اللهی در نشست ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه با اعلام رکورد شکنی ایران با ۷ میلیون ۹۰۰ هزار دز تا پایان روز جاری در سطح دنیا، ابراز داشت: امروز به واسطه مشارکت و اعتماد عمومی مردم و البته روحیه جهادی در وارد کردن و تامین واکسن توانستیم جزو رکوردداران دنیا در امر واکسیناسیون هفتگی باشیم.

وی افزود: سرعت بخشیدن به واکسیناسیون عمومی امکان پذیر نیست مگر اینکه مردم به کمک ما بیایند. در تاریخ بعد از انقلاب ثابت شده که هر کجا مردم در صحنه بودند و کمک کردند، موفقیت های چشمگیری داشته ایم. در دوران دفاع مقدس، مردم باعث پیروزی ما شدند، بنابراین باید به مشارکت مردمی در واکسیناسیون عمومی، توجه ویژه ای داشته باشیم.

عین اللهی تصریح کرد: رایزنی های فراوان رئیس جمهور و اعضای هیات دولت برای واردات واکسن و در عین حال تلاش دانشمندان ایرانی برای افزایش واکسن تولید داخلی طی هفته های اخیر قابل تقدیر بوده است تا امروز رکوردار واکسیناسیون جهان باشیم.

عین‌اللهی با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است و درخواست داریم به بهداشت و خانه‌های بهداشت بیشتر توجه شود گفت: تغذیه همچون مصرف بی‌رویه نمک و شکر مشکلات اساسی سلامت مردم جامعه است که منجر به بیماری می‌شود.

READ  تغییرات اقلیمی و آب و هوایی 2021

دکتر عین الهی با تاکید بر اولویت بخشی در حوزه درمان، تصریح کرد: با توجه توسعه عمومی حوزه درمان در بین مردم، می طلبد که معاونت های درمان استان و کشور توجهات ویژه‌ای به بهبود و توسعه حوزه درمان داشته باشند.

وزیر بهداشت سرعت بخشیدن در امر واکسیناسیون عمومی را اولویت اول کلیه مراکز درمانی استان و کشور تلقی کرد و افزود: هیچ‌گونه کمبودی در امر توزیع و تولید واکسن کرونا در سطح کشور وجود ندارد و بر این اساس شرایط باید به سمتی برود که ما قرنطینه کشور را تنها محدود به قرنطینه هوشمند بکنیم و مردم بتوانند با خیال راحت به فعالیت‌های روزمره خود بپردازند.

وی افزود: امدادرسانی‌های ارتش و نیروهای مسلح در بلایا و حوادث طبیعی را هیچ گاه فراموش نمی‌کنیم، برادر ارتشی ما خم شد تا فرد سالخورده قدم بر دوش او بگذارد و از هلی‌کوپتر پیاده شود در هیچ کجای دنیا چنین ارتش فداکار و ایثارگری دیده نمی‌شود و این نشانه مردمی و مکتبی بودن ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ارتش، نمایشگاهی از ارزش‌های اسلامی است، گفت: شهدای بزرگوار و رشیدی همچون شهیدان بابایی و صیاد شیرازی و بسیاری از شهدای ارزشمند ارتش، باعث افتخار هستند. ارتش ما 8 سال در دوران دفاع مقدس، مردانه ایستاد و در مقابل تهاجم ناجوانمردانه دشمن ایستادگی کرد و ارتش، خار چشم دشمنان ایران است. 

عین‌اللهی با اشاره به اعلام آمادگی ارتش در بحران‌های مختلف از جمله بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: به لطف خدا بعد از انقلاب، ایران قدرتمندترین کشور منطقه در حوزه پزشکی بوده است درحالی که در ابتدای انقلاب و قبل از آن، برای کوچک‌ترین نیازهای درمانی، مردم ایران به خارج از کشور اعزام می‌شدند و پزشکان خارجی از جمله هندی و پاکستانی در کشور ما بودند اما امروز سرشار از نیروهای دانشمند و متدین هستیم و نیازی به اعزام بیماران به خارج از کشور نداریم و همه بیماری‌ها در داخل کشور، درمان می‌شود. 

READ  حفظ ارزش پول ملی

در حالی شاهد تزریق هفت میلیون و ۹۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در کشورمان تا (۲۵ شهریور) بوده ایم که این آمار با تزریق های انجام شده طی عصر دو روز آینده تا (جمعه) بازهم افزایش یافته و به بیش از هشت میلیون دُز خواهد رسید.

ما در هفته گذشته رتبه سوم جهانی در واکسیناسیون را داشتیم؛ آلمان با تزریق هفتگی ۶ میلیون دوز در رتبه نخست، فرانسه با تزریق بیش از ۴ میلیون در رتبه دوم و ایران با اختلاف کمی از فرانسه در رتبه سوم قرار دارد و با تلاش، رکورد جهانی تزریق واکسن در هفته راشکستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.