ترسیم پرچم ازبکستان با فتوشاپ

  • از
تصویر ترسیم پرچم ازبکستان با فتوشاپ

ابتدا برنامه فتوشاپ را باز کرده و از قسمت File و New یک صفحه جدید به ابعاد مستطیلی مورد نظر (به عنوان مثال Width=1600px و Height=1000px)  باز می کنیم. پس از آن از قسمت slice tool صفحه را از بعد ارتفاع به سه قسمت مساوی تقسیم می نماییم. به این ترتیب که با راست کلیک بر روی تصویر بر روی devide   کلیک کرده و سطر افقی را بر روی عدد 3 و سطر ارتفاع را بر روی عدد 1 تنظیم می کنیم.

اینک ابتدا foreground color یا همان رنگ های پس زمینه را بر روی آبی آسمانی و سبز چمنی انتخاب رنگ می نماییم. و با انتخاب ابزار سطل رنگ (پیش از آن باید با ابزار ناحیه انتخاب هر مستطیلی که می خواهیم رنگ بزنیم را انتخاب کنیم) مستطیل بالایی را به رنگ آبی آسمانی و پایینی را به رنگ سبز چمنی در می آوریم. پس از آن می توانیم با راست کلیک بر روی تصویر و انتخاب delet slice به حالت طبیعی برسیم.

اکنون مرحله آن فرارسیده که دو نوار باریک سرخ رنگ بالا و پایین ناحیه سفید میانی را ایجاد نماییم. برای این منظور ابتدا از قسمت Layer گزینه New را زده و یک لایه جدید ایجاد می کنیم. اینک خواهیم دید که در قسمت سمت راست پایین برنامه فتوشاپ یک لایه جدید به لایه قبلی ما اضافه شده است که بر روی آن لایه جدید کلیک کرده و به کار ادامه می دهیم.

اینک با ابزار ناحیه انتخاب یک نوار باریک در جزئی از ناحیه آبی و سفید رنگ ایجاد میکنیم دقت کنید که برای ابعاد مورد نظر ما در اینجا ارتفاع نوار سرخ رنگ حداکثر 1cm باشد. پس از آن رنگ پس زمینه را به رنگ سرخ تنظیم کرده و با سطل رنگ داخل ناحیه انتخاب باریک را رنگ می زنیم.

پس از آن بر روی لایه راست کلیک کرده و بوسیله گزینه duplicate layer یک لایه جدید مشابه لایه قبلی ایجاد می کنیم. سپس با فشردن کلید ترکیبی ctrl+t  واستفاده از مکان نما لایه سرخ جدید را به سمت پایین هدایت می کنیم. بطوریکه جزئی از نوار سفید رنگ و سبزرنگ را اشغال کند.

READ  مخترع صفحات گسترده وب

اینک زمان آن فرا رسیده است که ماه و ستاره های روی پرچم را ایجاد کنیم. برای این منظور ابتدا یک دایره با استفاده از ناحیه انتخاب در قسمت آبی رنگ ایجاد کرده و سپس با تکنیک تفریق دو ناحیه انتخاب به شکل ماه مورد نظر دست می یابیم. دقت کنید که برای قرینه و متناسب درآمدن تصویر ماه، ممکن است لازم باشد چند باری این تکنیک را امتحان نمایید. پس از آن با استفاده از سطل رنگ ماه را به رنگ سفید رنگ آمیزی می کنیم.

خب اکنون باید تعداد ستاره های پرچم ازبکستان را بشماریم. دقت کنید که تعداد آن ها 12 تاست پس ما می توانیم با ایجاد یک لایه ستاره و انتشار آن به تعداد 12 عدد، کار خود را به پایان برسانیم. برای این منظور از قسمت custom shape شکل ستاره پنج پر تو پر را انتخاب کرده و لایه مورد نظر آن را 11 بار انتشار می دهیم.

اینک با انتخاب هر لایه و فشردن کلید ترکیبی ctrl+t  و حرکت بوسیله مکان نما ستاره ها را در سه سطر پنج تایی، چهارتایی و سه تایی می چینیم. اینک ما موفق شدیم به کمک برنامه فتوشاپ پرچم ازبکستان را ترسیم کنیم که از قسمت File  و save as می توانیم آن را بر روی رایانه خود ذخیره نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.