ترسیم پرچم عراق با فتوشاپ

  • از
تصویر ترسیم پرچم عراق با فتوشاپ

همانطور که می دانیم پس از باز کردن برنامه فتوشاپ، ابتدا صفحه جدید باز شده را از طریق دستور slice tool به سه قسمت مساوی تقسیم کرده و ناحیه بالایی را از طریق ابزار color picker ناحیه انتخاب و سطل رنگ به رنگ قرمز و ناحیه پایینی را به رنگ مشکی در می آوریم. (مطابق مطلب ترسیم پرچم کویت با فتوشاپ).

سپس در ناحیه سفید میانی، با استفاده از ابزار type فتوشاپ، یک ناحیه متنی باز می نماییم. دقت کنید که برای تنظیمات فونت، اندازه، رنگ، فاصله میان خطوط، فاصله عرضی میان کلمات، ابزاری در قسمت نوار پنجم سمت راست فتوشاپ وجود دارد.

البته برخی از این تنظیمات را در نوار بالایی فتوشاپ نیز می توان انجام داد. دقت کنید که هدف ما نوشتن کلمه (الله اکبر) در ناحیه سفید میانی پرچم عراق می باشد. برای این منظور نیاز هست که از فونت کوفی استفاده شود، منتها در اینجا ما به دلیل عدم دسترسی به این فونت از فونت adobe naskh استفاده می کنیم.

برای رزولوشن و ابعاد صفحه ای که انتخاب کردیم می توانیم اندازه فونت را بر روی 255pt  یا هر مقداری که به شکل شایسته ای ناحیه میانی صفحه ما را پر می کند، استفاده کنیم. همینطور رنگ فونت را باید بر روی سبز تنظیم کنیم .

سپس می توانیم برای اینکه اندازه عبارت ما از دو طرف (از نظر عرضی) هم در جایگاه منحصر به فرد خود قرار گیرد فاصله عرضی کلمات را بر روی 25 یا 50 قرار دهیم. همینطور لازم است زبان را بر روی arabic تنظیم نماییم.

اینک زمان نوشتن فرا رسیده است می توان به آرامی کلمه الله اکبر را بنویسیم و شاهد رویداد تغییراتی که پیش از این تنظیماتشان را انجام دادیم باشیم. پس از پایان کار نیز می توانیم از طریق اینتر بر روی تصویر و انتخاب ابزار فلش موقعیت مکانی کلمه را در مرکز پرچم تنظیم نماییم.

READ  معرفی چند موتور جستجوی ایرانی

اکنون ما موفق به ترسیم پرچم عراق با فتوشاپ شدیم. ضمن اینکه نحوه کار با ناحیه متنی در فتوشاپ را نیز آموختیم. بنابراین کافیست از طریق دستور save یا save as تصویر مورد نظر خود را در حافظه رایانه خویش، ثبت نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.