حفظ ارزش پول ملی

  • از
تصویر حفظ ارزش پول ملی

به طور کلی، توازن نرخ بهره، ارزش پول یک کشور را افزایش می دهد. نرخ بهره بالاتر تمایل به جذب سرمایه گذاری خارجی، افزایش تقاضا و ارزش پول کشور مبدا را به همراه دارد. برعکس، کاهش نرخ بهره برای سرمایه گذاری خارجی جذاب نیست و ارزش نسبی ارز را کاهش می دهد.

این اتفاق ساده توسط عوامل دیگری که بر ارزش ارز و نرخ ارز تأثیر می گذارد پیچیده می شود. یکی از عوامل پیچیده کننده اصلی رابطه بین نرخ بهره بالاتر و تورم است. اگر کشوری بتواند بدون افزایش تورم به توازن موفقیت آمیز نرخ بهره برسد، ارزش پول و نرخ ارز آن بیشتر افزایش می یابد.

نرخ بهره به تنهایی ارزش یک ارز را تعیین نمی کند. دو عامل دیگر – ثبات سیاسی و اقتصادی و تقاضا برای کالا و خدمات یک کشور – اغلب از اهمیت بیشتری برخوردارند. عواملی مانند تراز تجاری یک کشور بین واردات و صادرات می تواند عامل مهمی در تعیین ارزش ارز باشد. زیرا تقاضای بیشتر برای محصولات یک کشور به معنای تقاضای بیشتر برای پول کشور است.

اعداد مطلوب ، مانند تولید ناخالص داخلی (GDP) و تراز تجاری نیز ارقام کلیدی هستند که تحلیلگران و سرمایه گذاران در ارزیابی ارز معین در نظر می گیرند. عامل مهم دیگر میزان بدهی یک کشور است. سطوح بالای بدهی، در حالی که برای دوره های کوتاه مدت قابل کنترل است، در نهایت منجر به افزایش نرخ تورم می شود و در نهایت ممکن است باعث کاهش رسمی ارزش پول کشور شود.

چگونه می توان ارزش پول ملی را افزایش داد:

READ  سعدی استاد سخن

1. دارایی های ارزی را بفروشید و ارز خود را خریداری کنید.

به عنوان مثال، چین می تواند ارزش پول خود را به سادگی با خرید نکردن دارایی دلاری دیگر درک کند. در حال حاضر، چین مازاد حساب جاری زیادی با آمریکا دارد. این جریان پول به چین معمولاً باعث افزایش ارزش پول آن می شود. با این حال، چین عمداً تصمیم گرفته است از درآمدهای ارزی خود برای خرید دارایی های آمریکا استفاده کند. آنها این کار را برای پایین نگه داشتن یوان انجام می دهند و بنابراین صادرات خود را رقابتی تر نگه می دارند.

2. نرخ بهره بالاتر

نرخ بهره بالاتر می تواند “جریانهای داغ پول” را جذب کند. جریانهای داغ پول زمانی اتفاق می افتد که بانک ها و موسسات مالی برای استفاده از نرخ بازدهی بهتر پس انداز ، پول را به کشورهای دیگر منتقل می کنند. با توجه به اینکه نرخ بهره در ایالات متحده نزدیک به صفر است، نرخ بهره بالاتر در کشورهای در حال توسعه انگیزه قابل توجهی برای انتقال پول و پس انداز به آنجا می دهد.

تابع سرمایه گذاری کینز

3. انتظارات را نسبت به امنیت و سودآوردی سرمایه گذاری در کشور بالا ببرید.

سوئیس زمانی یک ارز “پناهگاه امن” تلقی می شد. این امر باعث شد سرمایه گذاران فرانک سوئیس را خریداری کنند. با این حال، دولت سوئیس و بانک مرکزی نگران افزایش ارزش فرانک سوئیس بودند که برای صادرکنندگان مشکل ایجاد کرد. اگر کشوری تضمین معتبری مبنی بر هدف قرار دادن نرخ مبادله بالاتر بدهد، این ممکن است دلالان را به انتقال پول به آن کشور ترغیب کند.

READ  توسعه ورزش همگانی

4. کاهش تورم

اگر تورم نسبتاً کمتر از رقبا باشد، کالاهای کشورها جذاب تر و تقاضا افزایش می یابد. کاهش تورم باعث افزایش ارزش پول در بلند مدت می شود. برای کاهش تورم ، دولت / بانک مرکزی می تواند سیاست های مالی و پولی دقیق تری را نظیر کاهش نرخ بهره دنبال کند و همچنین سیاست های مربوط به عرضه را دنبال کند.

5. سیاست های بلند مدت سمت عرضه

برای افزایش ارزش پول در درازمدت ، دولت باید سیاست های سمت عرضه را برای افزایش رقابت پذیری و کاهش هزینه های تولید امتحان کند، برای مثال ، خصوصی سازی و کاهش مقررات ممکن است به صنعت صادرات در بلندمدت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.