درآمدی بر کتاب اثر مرکب

  • از
تصویر درآمدی بر کتاب اثر مرکب

کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی، نویسنده و سخنران آمریکایی و ناشر مجله موفقیت می باشد. این کتاب در مورد تصمیم گیری های روزانه و راهنمایی برای رسیدن به موفقیت و ایجاد تغییر و تحول در زندگی است. در ادامه خلاصه و درآمدی براین اثر را با هم به اختصار مرور خواهیم کرد.

در زندگی ثبات قدم داشته باشید تا اثر مرکب برای شما فعال شود. در زندگی دنبال مقصری غیر از خودتان نگردید، برای انتخاب های آگاهانه خود اهمیت قائل شوید و در قبال رفتارها و انتخاب های خود مسئولیت پذیر باشید.

فرمول موفقیت شامل آمادگی، نگرش ها، فرصت ها و اقدام است. سعی کنید مسئولیت کل زندگی تان را به عهده بگیرید و به عنوان فردی آزاد کنترل زندگی خود را به دست بگیرید.

مخارج خود را با یادداشت برداری مدیریت کنید تا با این کار نسبت به انتخاب های آگاهانه خود آزادی عمل بیشتری داشته باشید. علاوه بر این زمان خود را نیز با یادداشت برداری مدیریت کنید و سعی کنید همه رفتارهای خود را ثبت کنید تا نسبت به رفتارهای خود مسئولیت پذیری بیشتری داشته و نگرش خوبی از زندگی خود بدست آورید.

اندازه گیری و سنجیدن به شما کمک می کند تا اهدافتان را در معرض دیدتان قرار دهید. ثبت وقایع و رفتارهایمان را تاسه هفته با دقت انجام دهیم تا به عادت تبدیل شود. زندگی ما از به هم پیوستگی عوامل کوچک و مستمر تشکیل شده است تا عوامل بزرگ و زودگذر.

زمانی که قدرتتان را روی هدفتان متمرکز کنید معجزه رخ می دهد. ما به طور ذاتی موجوداتی جستجوگر هستیم و مغز ما سعی می کند تا دنیای بیرونمان را با دنیای درونمان تطبیق دهد. به عنوان مثال وقتی قصد خرید خودرو مشخصی را دارید، به طور تصادفی آن را در هر کوچه و خیابان مشاهده می کنید و این موضوع به این دلیل است که مغز شما بر اساس هدف، دید شما را تعیین می کند.

READ  رضایت شغلی

سعی کنید در تمام بخش های زندگی شامل معنویت، سلامت، آموزش، کار و … هدفگذاری کنید تا به احساس شعف و شادی در زندگی دست یابید.

اما باید توجه داشت که موفقیت همیشه چیزی نیست که ما آن را دنبال می کنیم، بلکه باید آن را جذب نماییم و برای دستیابی به چیزهای بزرگ باید بزرگ شویم.

زمان زیادی را صرف یک عادت غلط و تکراری نکنید. زمان خود را در انجام فعالیت های گوناگون و متنوع نظیر مطالعه، موسیقی، صحبت با اعضای خانواده و … صرف کنید. همینطور مراقب باشید تغییرات جدید و مثبت شما موجب قضاوت در مورد گذشته شما نشود.

قانون اول نیوتون به این اشاره دارد که جسم در حالت سکون، و جسمی که در حال حرکت است به وضعیت فعلی خود ادامه خواهند داد مگر اینکه نیرویی بر آن وارد شود. در مورد پیشرفت و موفقیت نیز به همین شکل است، یک فرد موفق با یک تکانش به موفقیت خود ادامه می دهد.

تکانش می تواند به نفع شما یا به ضرر شما باشد، اما باید یاد بگیرید که چگونه تکانش را به زندگی خود دعوت کنید. افراد زیادی از قبیل استیو جابز، مایکل جردن، بیل گیتس، مایکل فیلیپس ، لانس آرمسترانگ و … از طریق تکانش به موفقیت رسیدند.

عادت ها، نظم، رویه ها، ثابت قدمی و پایداری کلید هایی بودند که تکانش را برای آن ها فعال کردند و وقتی تکانش برای آن ها فعال شد، غیر قابل توقف شدند.

زمانی که در یک رفتار و یا برنامه زمان بندی شده خسته می شوید، نیاز هست که تغییراتی در آن ایجاد کنید و با تغییر ریتم و آهنگ آن موجب سرزندگی و نشاط در خود شوید.

READ  مخترع صفحات گسترده وب

کنترل ورودی های ذهن تاثیر زیادی در خلاقیت و موفقیت شما دارد. زمانی که مغز خود را آماج اخبار منفی و هولناک قرار دهید در باقی زمان های روز نیز ذهن شما در حال منفی بافی و ترس خواهد ماند.

فرآیند تفکر شما یا همان گفتگوی درون ذهنتان شالوده تصمیم گیری ها و آینده شماست. گروه مرجع شما نیز درصد زیادی از موفقیت شما را تشکیل می دهند. آدم هایی که زمان زیادی را با آن ها سپری می کنیم بر روی رفتار ما تاثیر می گذارند. افرادی را که تاثیر منفی در زندگی شما دارند را حذف یا محدود کنید و در مقابل روابط خود را با افرادی که موجب موفقیت شما می شوند توسعه دهید.

همزمان با این که یاد می گیرید و از آموزه های اشخاص موفق بهره می گیرید، باید آمادگی این را داشته باشید که این آموزه ها را در اختیار دیگران قرار دهید. همچنین یک دوست و همراه موفقیت پیدا کنید و در روزهای مشخص با یکدیگر در ارتباط باشید.

لانس آرمسترانگ می گوید در هر مسابقه لحظه ای وجود دارد که فرد با رقیب واقعی اش رو به رو می شود و آن رقیب کسی نیست جز خودش. بنابراین مهم نیست که به محدودیت بر می خورید، مهم آن است که پس از آن چه می کنید. تلاش های انجام شده بعد از رسیدن به نقطه محدودیت نتیجه را چند برابر خواهد کرد.

بر روی ایده ها و عقاید خود کار کنید، شما اکنون آماده پیشرفت و تحول در زندگی هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.