سرویس های اشتراک ویدئو

  • از
تصویر سرویس های اشتراک ویدیو

سکوی برخط ویدئو  یک سرویس است که افراد را قادر می‌سازد ویدئوی خود را در اینترنت بارگذاری، تبدیل، ذخیره و پخش کنند. این کار غالباً توسط یک راه حل ساختارمند و قابل گسترش که امکان درآمدزایی دارد، صورت می‌گیرد.

پلتفرم‌های ویدیویی آنلاین به کاربران اجازه می‌دهند ویدیوها را آپلود کنند، به اشتراک بگذارند یا ویدیوهای خود را به صورت زنده در اینترنت پخش کنند. این ها می توانند برای تماشای عموم مردم یا کاربران خاص در یک شبکه مشترک باشد.

در ادامه به معرفی تعدادی از محبوب ترین سرویس های اشتراک گذاری ویدیو در ایران و جهان می پردازیم:

آپارات

آپارات با رتبه الکسای ۲ ایرانی و رتبه ۱۴۰ جهانی، توسط شرکت صبا ایده در بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ راه‌اندازی شد. در حال حاضر آپارات یک کسب و کار اینترنتی مبنتی بر محتواست که بی‌شک این سایت بهترین در نوع خودش است.  با عضویت در آپارات و به اشتراک گذاری ویدئوهای خود می‌توانید بازدیدکنندگان زیادی را در روز به سایت خود هدایت کنید. در آپارات امکان پخش زنده ویدیو، درج نظرسنجی، گزارش گیری از بازدید ویدیو، ثبت لینک وب سایت خودتان و بسیاری از امکانات دیگر را دارا هستید.

تماشا

تماشا سرویس اشتراک ­گذاری رایگان ویدیو است که با هدف ایجاد یک محیط سالم و امن در جهت اشتراک محتواهای ویدیویی راه اندازی شده است. این سرویس اشتراک ویدیو علاوه بر داشتن سرورهای قدرتمند و پر سرعت، امکاناتی را هم برای تسهیم درآمد حاصل از تبلیغات با صاحبان و اشتراک گذاران ویدیو فراهم کرده است.

یوتیوب

یوتیوب سرویس اشتراک گذاری ویدیو متعلق به شرکت گوگل می باشد و یکی از محبوب ترین ها در سطح جهان به شمار می رود. یوتیوب از تمامی فرمت های ویدیویی پشتیبانی کرده و همینطور امکاناتی را جهت کسب درآمد برای سازندگان ویدیو فراهم نموده است.

READ  مقایسه انواع هاست

جعبه

جعبه به عنوان سرویس اشتراک گذاری ویدیو با رویکردی متفاوت در خرداد ماه 1395 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز نموده و هم اکنون با شروع همکاری با سنجاق به عنوان نمایش دهنده تبلیغات ویدئویی نیز ارایه خدمات خود را گسترش داده است. شما می توانید ویدئوهای مرتبط با هریک از گروه های زیر را در جعبه بیابید و یا حتی در هر گروه ویدیوهای خود را بارگزاری نمایید، به عنوان مثال در گروه های خبری ، فیلم و سریال ، ورزشی ، کارتون و انیمیشن ، موسیقی و غیره. همچنین می توانید ویدیو مورد نظرتان را جستجو و تماشا کرده و کد واکنشگرا آن را در وب سایت خودتان استفاده کنید.

نمایش

وبسایت نمایش یک سرویس کاربر محور میباشد که محتوای موجود در آن توسط کاربران تهیه و بارگزاری میشود. هدف از برپایی این سایت، ایجاد محیطی سالم برای اشتراک گذاری ویدیوی کاربران ایرانی با دیگران در ایران و سایر نقاط جهان، بوده است. در نمایش میتوانید کانال اختصاصی خود را داشته باشید، لیست پخش درست کنید، دوستان و کانالهای مورد علاقه خود را دنبال کنید و بازدید کننده و دنبال کننده جذب کنید.

TikTok

محبوبیت آن در سراسر جهان به رکورد بالایی رسیده است. این پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو به نوعی تبدیل به مقصدی برای افرادی شده است که عاشق تماشای ویدیوهای کوتاه از همه نوع، از جمله بازی، ورزش، کمدی و غیره هستند. بنابراین، چه به ویدیوهای سرگرم کننده علاقه مند باشید و چه دوست دارید کلیپ های چشم نواز بسازید، نباید این یکی را از دست بدهید.

دالفک

دالفک سرویس اشتراگ گذاری ویدیو ایرانی است که در دسته بندی های مختلف موسیقی، ورزشی، تفریحی، آموزشی، فیلم، طنز، سیاسی، شخصی، حوادث، پزشکی، سلامت، تبلیغات، کارتون، علم و تکنولوژِی، خبری، هنری، طبیعت، مذهبی و متفرقه اقدام به اشتراک گذاری ویدیو می نماید.

READ  ترسیم پرچم ترکیه با فتوشاپ

mp4

گروه شرکت های پیشتاز فعالیت خود را در سال 1376 با راه اندازی BBS پیشتاز (یکی از چهار BBS موجود در سطح کشور) در راستای ارائه خدمات تحت شبکه آغاز نمود و با توسعه خدمات و ایجاد شبکه گسترده تامین دسترسی به اینترنت و شبكه ارتباط داده‌های كشور در بیش از 5 مركز سرویس دهی سطح كشور در حال ارایه خدمات بوده و از زمره اولین شرکت های فعال در این حوزه است. یکی از بزرگترین مزایای استفاده از سرویس های پیشتاز برای کاربران آن اعم از شخصی، شرکتی و یا سازمانی آن است که فقط با یک نام کاربری در کلیه خدمات دیده می شوند و این امر باعث سهولت کاربران جهت دسترسی به اطلاعات آنان می گردد.

IGTV اینستاگرام

IGTV که با اینستاگرام یکپارچه شده است، به طبقه ای از کاربرانی که به دنبال محتوای ویدیویی کوتاه در قالب عمودی هستند، خدمات می دهد. این پلت فرم امکان اشتراک گذاری ویدیو هایی با زمان حداکثر 10 دقیقه و حجم حداکثر 650 مگابایت را برای عموم کاربرانش قرار داده است.

تیوی بتا

هدف تی وی بتا به طور خلاصه “گسترش دانش به زبان فارسی” است. گردانندگان این سایت برآنند تا با ایجاد یک محیط آموزشی منظم و موثر امکان گسترش علوم و فنون را برای فارسی زبانان ایجاد کنند. ما اعتقاد داریم هیچ چیز به اندازه دانش نمی تواند به انسان در راه افزایش کیفیت زندگی کمک کند و تی وی بتا به نوعی یک فعالیت عام المنفعه در جهت پیشرفت جامعه ایست که همه در آن زندگی می کنیم.

نماشا

نماشا نیز یک سرویس اشتراک ویدیو است که در دسته بندی طنز، ورزشی، انیمیشن، فناوری، خودرو، آموزش، هنر، سیاست، طبیعت، بازی، حوادث و مذهبی برای کاربران امکان اشتراک گذاری محتوای ویدیویی را فراهم کرده و به نمایش آن می پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.