صرافی و ارزهای دیجیتال ایرانی

  • از
تصویر ارز دیجیتال ایرانی

به ارزهایی که به‌صورت الکترونیکی تولید، ذخیره و منتقل می‌شوند، ارز دیجیتال گفته می‌شود. همان‌طور که از نام آن پیداست، این ارزها به ارزش ایجاد شده بر بستر دیجیتال اشاره دارند. تمامی مراحل تولید، ذخیره و انتقال این ارز نیز در بستر دیجیتال انجام می‌شود.

در حقیقت، ارز دیجیتال یک نوع سیستم پولی الکترونیکی است. در این سیستم، برای تأیید تراکنش‌ها و تولید پول، احتیاجی به وجود بانک‌ها یا اشخاص ثالث نیست و به‌جای آن، از سیستم رمزنگاری‌شده استفاده می‌شود. این تراکنش‌های رمزنگاری‌شده، در یک دفترکل توزیع‌شده با عنوان بلاک‌چین ثبت می‌شوند. بدین‌ صورت، امکان پرداخت نظیر به نظیر مستقیم و بدون واسطه وجود دارد.

عباس جم مدیر عامل «برگ رمزپایه» گفت: طراحی و پیاده سازی سامانه بلاکچین بومی و شبکه غیرمتمرکز ارز از سال 1396 با همت نخبگان جوان ایرانی و ایجاد زیرساخت های بین المللی آغاز شد و افتخار می کنیم که موفق به ارائه نخستین رمزارز قابل معامله در صرافی های بین المللی شده ایم.

مدیر عامل برگ رمزپایه تصریح کرد: برای ارزهای دارای پشتوانه مجموعه باینانس هیچ کشوری را مسدود نکرده و شهروندان همه کشورها به همه امکانات آن قابلیت دسترسی دارند و شامل تحریم ها نمی شود و این امکان ویژه ای است تا افراد در سطح بین المللی سرمایه گذاری کرده و هر موقعی هم که نیاز داشتند مبلغ پایه را به نرخ تضمین شده دریافت کنند.

مدیر عامل برگ رمز پایه تاکید کرد: امیدواریم این پتانسیل بتواند برای کسب و کارهای ایرانی و مجموعه هایی که از شرایط سخت تحریم رنج می برند مشکل گشا بوده و بتوانند از این طریق معاملات بین المللی را انجام دهند و هم اکنون امکان سرمایه گذاری امن و ایمن برای مخاطبان حوزه ارز دیجیتال دارای پشتوانه را به وجود آمده است.

READ  بینایی رایانه ای

با افزایش تعداد ارزهای دیجیتال موجود در بازار شرکت ها و همچنین دولت های مختلفی نیز به فکر ارائه ی ارزدیجیتال خود افتادند. از ویژگی های استفاده از ارزهای دیجیتال ایرانی مسئله ی دور زدن تحریم هاست. دو ویژگی اصلی ارزهای دیجیتال انتشار غیرمتمرکز و ناشناس ماندن طرفین تراکنش می باشد. این مزیت ها به کشورهای تحت تحریم کمک می کند تا امور بین المللی خود را انجام دهند و ارز حاصل از فروششان را دریافت کنند. در این جا به معرفی چند رمزارز ایرانی می پردازیم:

ارز دیجیتال پیمان

پیمان، ارز دیجیتالی است که با پشتوانه طلا قرار است از سوی کنسرسیوم ققنوس صادر شود. این کنسرسیوم با همکاری بانک های ملی، ملت، پارسیان و پاسارگاد و همچنین هلدینگ بهسازان ملت، فناپ و شرکت سرمایه گذاری تکوست از زیرمجموعه توسن شکل گرفته است.

ارزدیجیتال ملی IRRDC

ارزدیجیتال IRRDC یک توکن روی شبکه ی بلاک چین است که مبتنی بر صرافی غیر متمرکز بنا شده است. این رمزارز امکان خرید و فروش بر مبنای ریال را دارد و از این رو برای خرید آن هیچ ارزی از کشور خارج نمی شود. همچنین شما با خریدن این ارز رمزنگاری شده می توانید از طریق ایجاد حساب کاربری در تالار معاملات غیرمتمرکز کریپتو اکس (Cryptoex)  وارد بازارهای بین المللی ارزهای دیجیتال شده و ارزIRRDC  را با هر ارزدیجیتال دیگر مبادله کنید. از مزایای سرمایه گذاری روی این رمزارز می توان به مواردی اشاره کرد مانند:1-دریافت خدمات معامله گری حرفه ای 2- خرید و فروش از طریق صرافی غیرمتمرکز آنلاین 3- ارز دیجیتالی است که قابلیت معامله در بازارهای پولی بین المللی را دارد 4- امکان بهره مندی از سرویس تولید سیگنال معاملاتی (Crypto Signal Profrssional) و 5- امکان بهره مندی از سرویس بات معامله گر هوشمند (Magic Trader Bot).

READ  یادگیری ماشین

رمزارز آریا

آریا با نام اختصاری AYA اولین کوین ایرانی است که شباهت زیادی به بیت کوین دارد. این رمزارز با هدف ایجاد روشی برای پرداخت همتا به همتا و غیرمتمرکز به وجود آمده است. تراکنش های این ارزدیجیتال بر روی بلاک چین ذخیره می شود و قابل استخراج نیز هست. همانطور که می دانید سازندگان ارزهای دیجیتال در وایت پیپر (White Paper) به توضیح ویژگی های ارز مورد نظر می پردازند. در مورد آریا کوین 80 درصد وایت پیپر یک کپی از وایت پیپر بیت کوین است. تعداد کل کوین های آریا 120 میلیون است که در طی 16 سال قابل استخراج می باشند. اولین دفتر نمایندگی آریا در استانبول افتتاح شده است. نقل و انتقالات در شبکه ی آریا کوین بدون واسطه است و با کارمزد 0/001AYA برای هر تراکنش انجام می شوند. آریا به عنوان اولین کوین ایرانی در چندین سایت ارزیابی آلت کوین مثل CoinMaeketCap ، Coingecko  و CoinMaeketdaddy لیست شده است. شما می توانید برای خرید و فروش ارزدیجیتال آریا به صرافی های Crex24 و   CoinExchange مراجعه کنید.

در ادامه لیستی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی را مشاهده می کنید. در این مطلب هدف معرفی صرافی های معتبر ایرانی است و مقایسه ای بین این صرافی ها نمی کنیم.

1. صرافی تبدیل
2. صرافی نوبیتکس
3.صرافی بیت 24
4. صرافی اوکی اکسچنج
5. صرافی آبان تتر
6.صرافی والکس
7.صرافی اکسیر
8. صرافی اکسکوینو

محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس ایران، در گفتگوی اخیر خود عنوان کرده است که با بسترسازی قانونی توسط بانک مرکزی، رمز ارز‌ها به بورس وارد می‌شوند. او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت که ظرفیت قانونی رمز ارز‌ها در کشور فقط در مرحله استخراج است.

READ  ژنومیک و جهش ژنتیکی

نوسان شدید بازار این‌روزهای رمزارزها به هر سمتی که کشیده شود این بازار همچنان برای ایرانیان محل بحث و مرکز توجه است؛ از یک طرف انتشار اخباری مبنی بر ارتباط استخراج رمزارز در ایران با قطعی برق و از طرف دیگر هم امکان ممنوعیت فعالیت ایرانیان در این بازار حالا به بحث‌های خبرسازی تبدیل شده‌ است.

انتشار اخبار ممنوعیت خرید و فروش این رمزارزها در ایران و تلاش برای بسته‌شدن درگاه‌های مجازی خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران در حالی است که بسیاری از ایرانیان ناامید از بازار سرمایه داخلی در ماه‌های گذشته و با نیت جبران زیان‌های خود در بورس، سرمایه خود را روانه این بازار کرده‌اند و حالا منتظر آینده این نوسانات و همچنین تصمیم‌های مقامات رسمی کشور در این زمینه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.