مقایسه انواع هاست

  • از
تصویر مقایسه انواع هاست

هاست فضایی از یک یا چند سرور است که وب سایت شما بر روی آن قرار دارد. هاست ها بنا بر کاربرد و ویژگی‌های مختلف سخت افزاری که دارند، با توجه به سرور میزبان به چند دسته تقسیم می‌شوند. این تقسیم بندی رابطه مستقیمی با فعالیت شما و نوع نیاز شما خواهد داشت. در انتخاب host دقت زیادی داشته باشید و فریب نام آن را نخورید. به نیازهای خود دقت داشته باشید و به این موضوع دقت کنید که چه نوع هاستی مناسب فعالیت شما خواهد بود.

هاست لینوکس

هاست لینوکس به نوعی از هاست گفته می شود که در آن سرور میزبان دارای سیستم عامل لینوکس می باشد. در هاست لینوکس شما از طریق مرورگر وب وارد محیط مدیریت هاست خود می شوید که کاملا به صورت گرافیکی است و شما موارد مورد نیاز را در این بخش انجام می دهید.

زبان برنامه نویسی که میزبانی های لینوکسی قادر به پشتیبانی از آن هستند از نوع PHP می‌باشد. کنترل پنل‌هایی که برای سیستم عامل لینوکس قابل استفاده می‌باشند، کنترل پنل “سی پنل” یا Cpanel و “دایرکت ادمین” یا Directadmin می‌باشد. البته در برخی موارد از پلسک هم برای پشتیبانی از host لینوکس استفاده می‌شود.

هاست ویندوز

در هاست ویندوز، سیستم عامل سرور میزبان ویندوز می باشد. هاست ویندوزی از زبان های برنامه نویسی ای که توسط شرکت مایکروسافت پشتیبانی می شود به صورت کامل پشتیبانی می کند. به همین دلیل در صورتی که قصد دارید وب سایت شما با زبان های برنامه نویسی ASP و ASP.Net نوشته شود به دلیل آنکه باید لایسنس خریداری نمایید، باید از هاست ویندوز برای فضای میزبانی خود استفاده کنید.

لازم به ذکر است که قیمت هاست ویندوزی نسبت به هاست لینوکس ، بالاتر است. علت آن است که برای راه اندازی وب سرور ویندوز حتما باید از لایسنس License یا ویندوز سرور که محصول شرکت مایکروسافت می باشد استفاده نمود .

هاست لاراول

READ  متالورژی و صنایع وابسته

لاراول یکی از محبوب ترین و معروف ترین پلتفرم هایی است که مورد توجه بسیاری از برنامه نویسان قرار گرفته است و از فریم ورک های قدرتمند PHP می باشد، اما بدلیل بهینه سازی زیادی که بر روی آن صورت گرفته است از زبان والد خود فاصله گرفته است. هاست لاراول برای وب سایت های با این زبان برنامه نویسی طراحی شده است.

این هاست از کنترل پنل لایت اسپید استفاده نموده، همینطور امکان استفاده از صف یا همان Queue  برای تسک ها و کارهایی که قرار است در پس زمینه صورت بگیرند را دارا می باشد. همینطور اینکه شما می توانید بدون واسطه به سرور خود دسترسی داشته باشید.

هاست دانلود

هاست دانلود به زبان ساده، یک سرور متصل به اینترنت است که کاربر از فضای ‌هارد‌دیسک آن برای قرار دادن محتوای خود استفاده می‌کند. شاید این نوع از هاست‌ ساده به نظر برسد، اما در عمل پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. هاست‌ دانلود به دلیل داشتن امکانات کمتر، به مراتب ساده تر از هاست وب‌سایت و ایمیل است. ولی در عوض به این دلیل که فضا و پهنای باند بیشتری در اختیار شما می‌گذارد، برای خرید باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

مهم‌ترین مزیت هاست فایل یا دانلود این است که در کنار فضای ذخیره سازی زیاد، افراد زیادی به صورت همزمان می‌توانند فایل‌های مورد نیاز خود را با سرعت بالا، دانلود کنند. به همین علت یکی از موارد اصلی که در خرید هاست دانلود باید توجه داشت این است که، قابلیت پاسخ گویی به چندین کاربر به صورت همزمان را داشته‌باشد.

READ  زبان های برنامه نویسی موبایل

هاست رایگان

در برخی موارد پنلی که به شما ارائه می گردد دارای حداقل امکانات است و شما با توجه به نیاز وب سایت خود مجبور می شوید که با پرداخت وجه امکاناتی مثل میزان پهنای باند بیشتر و … را خریداری نمایید. برخی از این سرویس ها تبلیغاتی خواهند بود، یعنی تبلیغاتی با موضوعات مختلف را بر روی صفحات سایت شما قرار می دهند و از این طریق هزینه های خود را تامین می نمایند. در برخی موارد ثبت دامین نیز به صورت رایگان صورت می گیرد و یا شما می توانید از آدرس دامینی که خودتان جداگانه ثبت کرده اید استفاده نمایید.

هاست وردپرس

هاست وردپرس، نوعی هاست است که برای عملکرد بهتر وردپرس، سرورهای آن بهینه‌سازی شده‌اند. هاست وردپرس، دارای امکانات ویژه وردپرس است که در هاست معمولی اشتراکی ارائه نمی‌شود. علاوه بر این، در “هاست وردپرس”، شما می‌توانید: تنها با یک کلیک وردپرس را نصب کنید، وردپرس را بصورت خودکار بروز رسانی کنید، موارد امنیتی وردپرس را بررسی نمایید و به آسانی قالب و افزونه های موردنظرتان را انتخاب کنید.

سایت وردپرسی wordpress.org که “Matt Mullenweg” مالک آن است معروف­ترین سایت وردپرسی است و سایت “wordpress.com” یک نسخه نصب سفارشی وکنترل شده وردپرس را ارائه می­دهد که با توجه به محدودیت­‌ها و قوانینی که دارد به همراه با تم­ها، پلاگین­ها، میزبانی و هزینه ماهانه ارائه می ­­شود.

هاست نامحدود

سرویسی که با عنوان هاست نامحدود به شما ارائه میشود در اصل یک پلان میزبانی بر روی یک سرور اشتراکی می باشد. سرور اشتراکی مانند هر سرور دیگری دارای مقدار مشخصی فضای میزبانی، پهنای باند، RAM،  CPU و… می باشد. در این نوع سرور علاوه بر اینکه نوع میزبانی خود را تهیه می کنید، سرویس میزبانی وب کاربران دیگر نیز وجود دارد. منابع این سرور بین شما و دیگر کاربران تقسیم میشود. پس کاربری که خرید هاست نامحدود را انجام داده است، می تواند مازاد مصرف خود را از منابع اختصاص داده شده به کاربران دیگر استفاده کند.

READ  ترسیم پرچم عراق با فتوشاپ

از مشخصات هاست نامحدود می توان به کنترل پنل محبوب سی پنل، سیستم عامل مناسب با امنیت بالا، وجود مولتی پردازنده ها، آنتی دیداس سخت افزاری و نرم افزاری، هارد پر سرعت و رم بسیار سریع اشاره کرد.

هاست ابری

تکنولوژی هاست ابری به شکل های مختلفی پیاده سازی می شود. ممکن است Cloud   Hosting  روی یک شبکه محدود یا یک شبکه بزرگ پیاده سازی شود. در حالت عادی یک سرور به تنهایی برای میزبانی وب پیکربندی و آماده سازی می شود. در Cloud Hosting اینکار به واسطه چندین سرور صورت می گیرد. این ساختار در شرایطی کنترل شده به صورت واقعی یا مجازی در سیستم برای استفاده قرار می گیرد.

از ویژگی های هاست ابری می توان به پایداری سرویس، استفاده بهینه از منابع سخت افزاری و نرم افزاری، تعمیرو رفع مشکل سرویس ها بدون از دسترس خارج شدن، عملکرد و کارایی بهتر، افزایش امنیت فیزیکی اطلاعات و امنیت حساس تر در شبکه اشاره کرد.

در پایان باید گفت که برای انتخاب بهترین هاست، به پارامتر هایی مانند، تازه وارد بودن، حجم مورد نیاز، سرعت مورد نیاز، ضریب امنیت، عملکرد و کارایی، سیستم عامل هاست و زبان برنامه نویسی، قیمت و عواملی از این دست توجه کرده و بر حسب نیاز خودتان و موارد ذکر شده، بهترین هاست را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.