کنسرت افزایش نشاط جامعه

  • از
تصویر کنسرت و افزایش نشاط جامعه

کنسرت اجرای موسیقی زنده در مقابل تماشاگران است. اجرا ممکن است توسط یک نوازنده منفرد، یا توسط یک گروه موسیقی، مانند یک ارکستر، گروه کر، یا گروه اجرا شود. کنسرت‌ها در محیط‌ها و اندازه‌های مختلف، از خانه‌های خصوصی و باشگاه‌های شبانه کوچک، سالن‌های کنسرت اختصاصی، آمفی‌تئاترها و پارک‌ها گرفته تا ساختمان‌های چند منظوره بزرگ، مانند سالن‌ها و استادیوم‌ها، برگزار می‌شوند.

با توجه به مدت زمانی که موسیقی و سیاست دست به دست هم داده اند، تعجب آور است که زمان زیادی طول کشید تا نوازندگان متوجه شوند که می توانند با انجام کاری که به بهترین شکل انجام می دهند، یعنی اجرا، تفاوت ایجاد کنند. اما پس از اینکه جورج هریسون کنسرت برای بنگلادش را در سال 1971 روی صحنه برد، ایده کنسرت های خیریه شروع به کار کرد. بزرگترین کنسرت های سودمند از آن زمان تا کنون آگاهی جهانی را در مورد همه چیز از قحطی گرفته تا آگاهی از ایدز افزایش داده و به ابزاری فوق العاده موثر در اختیار نوازندگان آگاه تبدیل شده است.

کنسرت مورد علاقه خود را به تصویر بکشید. گروه در حال نواختن آهنگ مورد علاقه شماست، شما با هم آواز می خوانید، می رقصید، می دانی چیست، و لحظات زندگی خود را سپری می کنید. پس از خروج از کنسرت با این فکر که “وای عالی بود”، متوجه می‌شوید که این نوع خاطرات هر روز برای شما به وجود نمی‌آیند. یک کنسرت خوب یک تجربه فراموش نشدنی است. با این حال، بسیاری از مردم نمی دانند که یک رویداد موسیقی زنده لذت بخش در واقع مزایایی برای سلامت و رفاه کلی شما دارد.

مطالعات نشان می دهد که تنها گوش دادن به موسیقی تاثیرات مثبتی بر سلامت شما دارد. برای تحریک مغز، بهبود خلق و خو و کاهش استرس مفید است. حضور در کنسرت ها اما تاثیری مشابه دارد اما به شیوه ای متفاوت. شرکت در یک رویداد موسیقی زنده یک زمان برنامه ریزی شده است که شما می توانید به سادگی از سرگرم شدن لذت ببرید. استرس را کاهش می دهد زیرا به شما این امکان را می دهد که از زندگی روزمره خارج شوید و نگران چیزی نباشید و به غیر از تجربه فکر نکنید. درست مانند زمانی که برای شرکت در فعالیتی که به شما شادی می دهد یا به شما اجازه می دهد استراحت کنید و آنچه را که به شما استرس می دهد فراموش کنید، شرکت می کنید.

READ  راه حل کاهش تورم

کنسرت ها حس رفاقت و اجتماع را ایجاد می کنند. کنسرت ها زمینه های مشترکی را بین غریبه ها ایجاد می کند – سلیقه مشابه در موسیقی و حمایت از هنرمندی که در حال نواختن است. این اقدام هزاران نفر که برای گوش دادن به یک هنرمند مورد علاقه به یکدیگر می پیوندند، احساس ارتباط مثبتی با اطرافیان شما ایجاد می کند. احساس ارتباط با دیگران برای دیدگاه شما نسبت به زندگی و همچنین طول عمر کلی شما مفید است. این به شما احساس رضایت می دهد که ناشی از ارتباط با شخص دیگری است.

گوش دادن به آهنگ‌هایی که به صورت زنده پخش می‌شوند و هزاران بار شنیده‌اید می‌تواند شما را به اولین باری که آهنگ را شنیدید یا شاید خاطره‌ای خوش از زمانی که آهنگ را گوش کرده‌اید بازگرداند. احیای شادی یا هر تجربه مثبتی آرامش بخش است. ما به عنوان انسان قادریم بین موسیقی و نویز تمایز قائل شویم و موسیقی را به خاطرات متصل کنیم. کنسرت ها به عنوان یک فرصت و فضای منحصر به فرد برای احیای احساسات قدیمی، و پردازش دوباره آنها، که یک روش معمول در جلسات روان درمانی است، عمل می کنند.

کنسرت ها دارای انرژی بالا و فضای مثبت هستند که مسری است. ترک چنین محیطی بدون لبخند بر لب غیرممکن است. علاوه بر این واقعیت که سرگرم کننده است، نشان داده شده است که لذت بردن مکرر خلق و خوی شما را تقویت می کند، انرژی شما را افزایش می دهد، خواب شما را بهبود می بخشد و می تواند به شما کمک کند با شرایط سختی که در زندگی پیش می آید کنار بیایید.

موسیقی زنده داروی ذهن است، وقتی به موسیقی گوش می‌دهید، به‌ویژه یک کنسرت زنده، مغز خود را به چندین روش مفید تحریک می‌کنید. در واقع، دانشمندان می توانند نوروشیمی شما را در حال فعال شدن توسط موسیقی روی اسکن ببینند. MRI نشان می دهد که وقتی افراد به موسیقی گوش می دهند، قسمت هایی از مغزشان روشن می شود که در غیر این صورت غیر فعال می ماند.

READ  برندگان اسکار 2023

یک مطالعه نشان داد که با گوش دادن به آهنگ‌هایی که باعث ایجاد لرز در آنها می‌شود، سطح دوپامین مغز 9 درصد افزایش می‌یابد. پژوهشی که این ارتباط را برجسته می‌کند به قدری قوی و قانع‌کننده شده است که برای افراد مبتلا به پارکینسون موسیقی تجویز می‌شود تا به بهبود خلق و خو و سلامت آنها کمک کند.

موسیقی به ما احساس شادی می دهد، بله، اما یک مسکن طبیعی نیز هست. وقتی در یک کنسرت زنده هستید، مغزتان اندورفین ترشح می کند، مواد شیمیایی که بدن برای تسکین درد تولید می کند. این بدان معنا نیست که درد دیگر وجود ندارد. این بدان معنی است که درک شما از درد به طور قابل توجهی تغییر کرده است. درد کمتری احساس خواهید کرد.

طبق مطالعه محققان دانشگاه دیکین استرالیا که در ژوئیه 2016 منتشر شد، افرادی که به طور منظم در اجراهای موسیقی شرکت می کنند، نسبت به افرادی که شرکت نمی کنند، احساس خوشبختی بیشتری دارند. محققان با 1000 نفر مصاحبه کردند تا بینشی در مورد رابطه بین درگیری آنها با موسیقی و احساس خوب به دست آورند. این مطالعه می‌گوید: «یافته‌ها نشان داد که درگیر شدن با موسیقی از طریق رقصیدن یا شرکت در رویدادهای موسیقی نسبت به افرادی که با موسیقی در این فرم‌ها درگیر نمی‌شدند، با [احساس خوب بودن] بالاتری همراه بود.

مطالعات اخیر نشان می دهد که موسیقی عملکرد فیزیکی را هنگام ورزش افزایش می دهد و منجر به تمرینات طولانی تر و موثرتر می شود. موسیقی زنده شما را عمیق‌تر با انسانیت پیوند می‌دهد. تجربیات کمی وجود دارد که شادتر، مثبت تر و مشترک تر از یک کنسرت باشد. همه شما با یکدیگر هماهنگ و همدل هستید، در حالی که شما از مناطق مختلف سفر کرده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.