انواع خدمات میزبانی وب

  • از
تصویر انواع خدمات میزبانی وب

میزبانی وب نقش مهمی در تضمین عملکرد، سرعت و در دسترس بودن وب سایت دارد. از آنجا که میزبانی وب یک عنصر ضروری برای تقویت هر چیز آنلاین است، انتخاب های زیادی نیز وجود دارد. ما این راهنمای مختصر را ایجاد کرده‌ایم که توضیح می‌دهد انواع مختلف خدمات میزبانی وب چگونه کار می‌کنند و برای چه کسانی مناسب‌تر هستند.

طبق تعریف میزبان اینترنت، میزبان وب (یا وب هاستینگ) سرویسی است که به افراد یا سازمان ها اجازه می دهد یک صفحه وب یا وب سایت را در اینترنت ارسال کنند. ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب، کسب‌وکاری است که خدمات و فناوری‌های مورد نیاز برای یک صفحه وب یا وب‌سایت را در اینترنت ارائه می‌دهد.

وب هاستینگ

به عبارت ساده، میزبانی وب فرآیند خرید یا اجاره فضا برای قرار دادن یک وب سایت در شبکه جهانی وب (WWW) است. محتوایی مانند CSS، HTML یا تصاویر باید در یک سرور قرار گیرند تا به صورت آنلاین قابل دسترسی باشند. این می تواند شامل فروش، مدیریت و پشتیبانی انواع دامنه، هاست (سرور) و خدمات مشتریان باشد.

سرور

سرور نقش حیاتی در زیرساخت فناوری اطلاعات دارد. این سیستم، رایانه ای است که کاربران اینترنت را از هر کجای دنیا به سایت شما متصل می کند. داده ها، منابع و برنامه ها را از طریق یک شبکه برای رایانه های دیگر فراهم می کند. هر زمان که رایانه ها منابع را با رایانه مشتری به اشتراک بگذارند، به عنوان سرور در نظر گرفته می شوند.

یک سرور اطلاعات را در اختیار سایر رایانه ها قرار می دهد و به آن رایانه ها کلاینت می گویند. رایانه های مشتری می توانند از طریق LAN یا WAN به سرور متصل شوند.سرور شبکه یک کامپیوتر پرقدرت است که به‌عنوان مخزن مرکزی طراحی شده و منابع مختلفی مانند دسترسی سخت‌افزاری، دسترسی چاپگر یا فضای دیسک را برای رایانه‌های دیگر در شبکه فراهم می‌کند. انواع مختلفی از سرورها وجود دارد:

READ  مقایسه انواع هاست

هاست اشتراکی

برنامه های هاست اشتراکی رایج ترین انتخاب برای صاحبان وب سایت است. در این نوع پلن، یک سرور واحد بین چند کاربر به اشتراک گذاشته می شود. این بدان معناست که یک کامپیوتر واحد (یک سرور اشتراکی) میزبان چندین (یا حتی صدها) وب سایت خواهد بود.

اگرچه منابع را با سایر کاربران به اشتراک خواهید گذاشت، اما به فایل‌ها، اطلاعات خصوصی یا هر داده دیگری دسترسی ندارید. مزیت برنامه های مشترک این است که آنها ارزان هستند، زیرا ارائه دهندگان هاست می توانند هزینه های نگهداری سرور را بین چندین کاربر تقسیم کنند.

گرچه هاست های اشتراکی گزینه خوبی برای وب سایت های با ترافیک سنگین نیستند اما اگر برای اولین بار است که یک وب سایت ایجاد می کنید، میزبانی مشترک باید گزینه اصلی شما باشد. با ارائه دهنده مناسب، تمام ابزارهای مورد نیاز برای اجرای پروژه خود را خواهید داشت و فضای زیادی برای افزایش مقیاس در طول زمان خواهید داشت.

سرور خصوصی مجازی

سرورهای خصوصی مجازی (VPS) در مورد عملکرد و سفارشی‌سازی یک گام بالاتر از برنامه‌های مشترک هستند. روشی که یک VPS کار می کند به این صورت است که یک سرور فیزیکی منفرد شامل چندین بخش مجازی پارتیشن بندی شده است. هر ظرف یا VPS به عنوان یک سیستم کامل که فقط به سایت شما اختصاص داده شده است عمل می کند. بنابراین شما منابع اختصاصی در اختیار دارید و در برخی موارد به پیکربندی آن سرور دسترسی خواهید داشت.

میزبانی ابری

هاست ابری جایی است که همه چیز کمی پیچیده تر می شود. وقتی مردم در مورد “ابر” صحبت می کنند، معمولا به VPS های توزیع شده اشاره می کنند. روش کار این است که به جای داشتن یک سرور مجازی ذخیره شده در یک کامپیوتر، روی یک شبکه کامل از آنها میزبانی کنیم.

READ  اختراعات توماس ادیسون

آن شبکه کامپیوترها همان چیزی است که ما آن را “ابر” می نامیم. مزیت این روش این است که با یک شبکه، می توانید به راحتی منابع سرور خود را در صورت نیاز مقیاس کنید. بعلاوه، با میزبانی ابری، خرابی به ندرت مشکلی ایجاد می کند، و همچنین به لطف کارایی داخلی سیستم، از دست دادن داده ها نیز وجود ندارد.

سرور اختصاصی

با یک سرور اختصاصی، دسترسی انحصاری به یک سرور واحد (یا گاهی اوقات بیش از یک) خواهید داشت. این بدان معناست که شما کنترل کاملی بر پیکربندی آن خواهید داشت، و ارائه دهنده میزبانی وب به سادگی آن را برای شما نگهداری می کند.

اگر یک وب سایت جدید را به عنوان سرگرمی راه اندازی می کنید، سرور اختصاصی بیش از حد است. این نوعی از راه حل میزبانی است که فقط برای مشاغل و وب سایت های تاسیس شده ای که نیاز به دسترسی به سخت افزار قدرتمند دارند منطقی (حتی گران) است.

هاست مدیریت شده

میزبانی مدیریت شده کمی متفاوت است. این یک نوع طرح نیست، بلکه نوعی خدمات است. با میزبانی مدیریت شده، ارائه دهنده شما از بسیاری از کارهای تعمیر و نگهداری روزانه مراقبت می کند که در غیر این صورت بر دوش شما قرار می گیرند. برخی از این وظایف عبارتند از پشتیبان گیری، نظارت بر امنیت، به روز رسانی نرم افزار و موارد دیگر.

هاست وردپرس

برای درک مفهوم میزبانی وردپرس، درک میزان محبوبیت این سیستم مدیریت محتوای خاص (CMS) بسیار مهم است. به عنوان یک پلتفرم، وردپرس بیش از 30 درصد از وب را در اختیار دارد. خود وبلاگ DreamHost مانند میلیون ها سایت دیگر از وردپرس استفاده می کند، از مشاغل غول پیکر گرفته تا وبلاگ های سرگرم کننده.

READ  گواهینامه SSL

بنابراین، نباید تعجب آور باشد که بسیاری از ارائه دهندگان میزبانی وب برنامه های متناسب با کاربران وردپرس را ارائه می دهند. معمولاً پلن های مخصوص وردپرس شامل سطوحی از خدمات مدیریت شده است. آنها اغلب با مجوزهای رایگان برای پلاگین ها، تم ها یا ابزارهای دیگر ارائه می شوند.

هاست نمایندگی فروش

اگر کسب‌وکاری دارید که حول محور ساختن وب‌سایت‌ها می‌چرخد، مانند یک شرکت توسعه یا طراحی وب، احتمالاً باید با میزبانی سروکار داشته باشید. میزبانی نمایندگی فروش راه حلی برای این نوع موقعیت ها ارائه می دهد. به طور خلاصه، شما به حساب کاربری دسترسی پیدا می کنید که به شما امکان می دهد میزبانی را برای مشتریان خود ارائه دهید. این مشتریان مستقیماً به شما پرداخت می کنند و شما مسئول مدیریت حساب های آنها هستید.

تصویر انواع خدمات میزبانی

اگر قصد دارید حداقل هزینه را برای راه اندازی وب سایت خود خرج کنید، از هاست اشتراکی استفاده کنید. اگر می‌دانید که با قابلیت شخصی‌سازی بیشتر از آنچه میزبانی مشترک می‌تواند ارائه دهد، برسید، یک VPS را امتحان کنید. اگر برای نگهداری اولیه وب سایت به کمک بیشتری نیاز دارید میزبانی مدیریت شده انتخاب خوبی است. چنانچه به هاست ابری یا سرور اختصاصی برای وب سایت خود نیاز داشته باشید، احتمالا بهتر از هر کسی دانش کافی دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.