کتاب الکترونیک و کتاب صوتی

  • از
تصویر کتاب الکترونیکی و کتاب صوتی

کتاب الکترونیکی، که به عنوان کتاب Pdf نیز شناخته می شود، انتشار کتابی است که به صورت دیجیتالی در دسترس است، متشکل از متن، تصاویر یا هر دو، قابل خواندن بر روی صفحه نمایش، کامپیوترهای تخت یا سایر وسایل الکترونیکی. اگرچه گاهی اوقات به عنوان “نسخه الکترونیکی کتاب چاپ شده” نیز تعریف می شود، اما برخی از کتابهای الکترونیکی بدون معادل چاپ شده وجود دارند. کتابهای الکترونیکی را می توان در دستگاه های اختصاصی کتابخوان الکترونیکی، همچنین در هر دستگاه رایانه ای که دارای صفحه نمایش قابل کنترل از جمله رایانه های رومیزی، لپ تاپ، رایانه لوحی و تلفن های هوشمند است، خواند.

کتاب صوتی (یا کتابی که صحبت می کند) ضبط یک کتاب یا اثر دیگر است که با صدای بلند خوانده می شود. خواندن متن کامل به صورت “بدون مختصر” انجام می شود، در حالی که خواندن نسخه کوتاه تر یا یک خلاصه نیز در دسترس است.

در دهه 2000، روند فروش کتابهای چاپی و الکترونیکی به اینترنت منتقل شد، که در آن خوانندگان کتابهای کاغذی سنتی، کتابهای الکترونیکی را با استفاده از سیستم های تجارت الکترونیک در وب سایت ها خریداری می کنند. با کتاب های چاپی، خوانندگان به طور فزاینده ای تصاویر جلد کتاب ها را در وب سایت های ناشران یا کتابفروشی ها مرور می کنند و عناوین را به صورت آنلاین انتخاب کرده و سفارش می دهند. سپس کتابهای کاغذی از طریق پست یا خدمات تحویل دیگر به خواننده تحویل داده می شود. با استفاده از کتاب های الکترونیکی، کاربران می توانند عناوین را به صورت آنلاین مرور کنند، و سپس هنگام انتخاب و سفارش عنوان، کتاب الکترونیکی را می توان به صورت آنلاین برای آنها ارسال کرد یا کاربر می تواند کتاب الکترونیکی را بارگیری کند.

READ  خلاصه کتاب جهانی نو

ضبط کلمات گفتاری برای اولین بار با اختراع گرامافون توسط توماس ادیسون در 1877 امکان پذیر شد. “کتابهای آوایی” یکی از برنامه های اصلی بود که توسط ادیسون تصور می شد و می توانست با افراد نابینا بدون تلاش آنها، صحبت کند.

دلایل اصلی خرید مردم از کتاب های الکترونیکی احتمالاً قیمت های پایین تر، افزایش سهولت (به عنوان مثال می توانند از خانه یا هنگام حرکت با دستگاه های تلفن همراه خرید کنند) و انتخاب بیشتر عناوین است.

در ادامه به معرفی برخی از وب سایت ها و اپلیکیشن های کتاب الکترونیک و کتاب صوتی می پردازیم:

کتابراه

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید،  IOS و ویندوز در دسترس است. https://www.ketabrah.ir

طاقچه

طاقچه یک فروشگاه آنلاین کتاب الکترونیکی و صوتی است که علاوه بر کتاب، مجله و روزنامه نیز در آن منتشر می‌شود. طاقچه این کتاب‌ها را با همکاری ناشران و با رعایت حق تکثیر، به صورت قانونی روی اپلیکیشن و سایت منتشر می‌کند.

دانلود و نصب اپلیکیشن طاقچه رایگان است. شما می‌توانید با درست کردن یک حساب کاربری، کتاب‌هایتان را در سه دستگاه مختلف همراه داشته باشید و بخوانید. اپلیکیشن طاقچه را می‌توانید روی سیستم‌ عامل اندروید و آی‌او‌اس نصب کنید. همچنین می‌توانید با نسخه تحت وب، بدون نیاز به نصب و دانلود، روی کامپیوتر نیز به کتاب‌هایتان دسترسی داشته باشید. تمام ناشرها و نویسندگان می‌توانند برای انتشار کتاب‌هایشان به صورت الکترونیکی و صوتی با ما همکاری کنند.  https://taaghche.com

READ  نرم افزارهای مدیریت پروژه

فیدیبو

فیدیبو بزرگترین سامانه خرید کتاب الکترونیک و صوتی در ایران است که می‌کوشد با گستره‌ای از کتاب‌ها و مجلات متنوع برای طیف وسیعی از کاربران تجربه فوق‌العاده خریدکتاب و خواندن آن در دستگاه‌های هوشمند را فراهم کند.در فیدیبو با خرید کتاب از بهترین ناشران ایرانی در موضوعات مختلف، کاربران می‌توانند در اپلیکیشن، کتابخانه‌ای‌ شخصی برای خود بسازند و از امکانات منحصر به فرد آن استفاده کنند. برای تیم فیدیبو هدف خرید کتاب نیست بلکه ایجاد محیطی برای ارتباط بیشتر اهالی کتاب است.شایان ذکر است که فیدیبو بعد از خرید کتاب، با تیم پشتیبانی همیشه پاسخگوی کاربران محترم خواهد بود. با دانلود هزاران کتاب صوتی و کتاب دانشگاهی و یا شعر عاشقانه از فیدیبو، خواندن کتاب را به گونه ای متفاوت تجربه کنیم. https://fidibo.com

کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و…کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.

http://ketabesabz.com

کتابچین

کتابچین ، تنها یک فروشگاه کتاب نیست. کتابچین، کتابخانه الکترونیکی است که )امکان خرید کتاب، دانلود کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب، کتاب الکترونیکی – کتاب صوتی و کتب رایگان( را در هر زمان و مکان از طریق موبایل، تبلت و کامپیوتر فراهم می کند. کتابچین یک اپلیکیشن کتاب مالتی پلتفرم است یعنی کاربران می توانند در تمام دیوایسها و سیستم عاملها (ویندوز، اندروید و آی او اس) کتابهای خود را مطالعه نمایند و از کتابخوانی در محیطی لذت بخش بهره مند شوند. فرمتهای قابل ارائه در کتابچین برای کتابهای متنی، پی دی اف، ایپاپ و برای کتابهای صوتی،mp3  می باشد گستره کتابهای کتابچین تمامی سلیقه ها را پوشش می دهد. در کتابچین از کتابهای رمان و داستان گرفته تا کتابهای مدیریت ،موفقیت ،روانشناسی ،شعر ،دینی و مذهبی و دیگر کتابها، با موضوعات مختلف را پیدا خواهید کرد. https://www.ketabchin.com

پاتوق کتاب

READ  گواهینامه SSL

پاتوق کتاب، بزرگترین مرجع دانلود کتاب های الکترونیک دانشگاهی کشور است. با دانلود اپلیکیشن پاتوق کتاب، شما به هزاران کتاب اکترونیک و کتاب صوتی، از ناشرین معتبر کشور دسترسی خواهید داشت. پاتوق کتاب، تمام تلاش خود را در راستای حفظ حقوق ناشر و مولف به کار گرفته است؛ و لذا با پیاده سازی سازوکار امنیتی مناسب، از انتشار کتاب ها در خارج از فضای اپلیکیشن پاتوق کتاب، جلوگیری می کندhttps://www.ketabchin.com.

ذهن

وقت، بزرگترین دارایی ما است. اگر دوست دارید با صرف کمترین میزان وقت، بیشترین آموزش را ببینید، باید با خلاصه کتاب‌ های ذهن آشنا شوید. ما در ذهن، مجموعه‌ای از جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین کتاب‌های روانشناسی، مدیریت، توسعه فردی و توسعه کسب‌وکار را برای شما خلاصه کرده‌ایم. پکیج‌های خلاصه کتاب ذهن به فشرده‌ترین حالت ممکن و بدون جا انداختن حتی یک نکته از کتابها مخصوص افرادی است که علی‌رغم کمبود وقت، دغدغه دانایی و آموزش دارند. کافیست اپلیکیشن ذهن را نصب کنید و به مجموعه‌ای گسترده از محتوای آموزشی دسترسی پیدا کنید. https://zehn.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.