زبان های برنامه نویسی وب

تصویر زبان های برنامه نویسی وب

برنامه نویسی فرآیند ارائه مجموعه ای از دستورالعمل ها به ماشین ها است تا آنها وظایف خاصی را انجام دهند. زبان های برنامه نویسی ضروری هستند زیرا کامپیوترها نمی توانند زبان انسان را بفهمند. برنامه نویسان از زبان ها، ابزارها و فناوری های کدنویسی برای ساختن برنامه های کامپیوتری استفاده می کنند. آنها از ویرایشگرهای کد یا محیط های توسعه یکپارچه (IDE) برای نوشتن کد منبع استفاده می کنند.

زبان های برنامه نویسی مجموعه ای از دستورالعمل های دقیق هستند که برای توسعه برنامه های نرم افزاری یا اسکریپت ها استفاده می شوند. زبان های برنامه نویسی انواع مختلفی دارند، از جمله زبان های برنامه نویسی سطح بالا، زبان های برنامه نویسی سطح متوسط و زبان های برنامه نویسی سطح پایین. زبان سطح بالا به نحو انسانی نزدیکتر از زبان سطح پایین است.

زبان های برنامه نویسی به لحاظ سطح دسترسی به دو دسته سمت کاربر و سمت سرور تقسیم می شوند. به طور معمول، توسعه سمت مشتری متمرکز بر کاربر است، در حالی که توسعه سمت سرور در پشت صحنه انجام می شود. توسعه دهندگان سمت مشتری بر ایجاد بخش هایی از یک وب سایت یا برنامه که کاربران می توانند ببینند تمرکز می کنند، مانند عناصر طراحی بصری و طرح بندی صفحات وب. توسعه دهندگان سمت سرور بیشتر بر روی اجزای پشت صحنه تمرکز می کنند، مانند نحوه انتقال داده ها توسط یک برنامه به سرور. کد سمت مشتری اغلب برای کاربر قابل مشاهده است، در حالی که کد سمت سرور نامرئی است.

برنامه نویسان از انواع مختلف زبان های برنامه نویسی از جمله HTML، CSS، جاوا اسکریپت، پایتون، جاوا، PHP، C، C++، R و بسیاری دیگر استفاده می کنند. هر زبان رایج هدف متفاوتی را دنبال می کند. در اینجا به معرفی مختصر برخی از آنها می پردازیم.

HTML

READ  درآمدی بر کتاب اثر مرکب

HTML ابتدایی ترین زبان برنامه نویسی است. اگر قصد دارید یک وب سایت یا برنامه وب ایجاد کنید، HTML پایه محکمی برای توسعه وب سایت در اختیار شما قرار می دهد.  HTML زبانی برای توصیف ساختار صفحات وب است. HTML ابزاری را در اختیار نویسندگان قرار می دهد تا اسناد آنلاین را با عنوان، متن، جداول، فهرست، عکس و غیره منتشر کنند.

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی سبک وزن و تفسیر شده است که به طور گسترده برای بهبود و افزودن محتوا به یک صفحه وب استفاده می شود. به طرق مختلف از افزودن توابع یا دکمه های ساده گرفته تا ایجاد انیمیشن های پیچیده استفاده می شود. جاوا اسکریپت در بالای موتور داخلی مرورگر اجرا می شود و با دستورات ساده ای که درون تگ های <script> در یک سند HTML قرار می گیرد، عملکرد را اضافه می کند.

CSS

CSS طوری طراحی شده است که امکان جداسازی ارائه و محتوا، از جمله طرح، رنگ ها و فونت ها را فراهم می کند. این جداسازی می تواند دسترسی به محتوا را بهبود بخشد. انعطاف پذیری ارائه و کنترل بیشتر در مشخصات ویژگی های ارائه بدین وسیله و با مشخص کردن CSS مربوطه در یک فایل حاصل می شود.

PHP

PHP یکی از بهترین زبان ها برای توسعه وب است. اگرچه با رقابت خوبی از زبان های دیگر مانند جاوا اسکریپت و پایتون روبرو است، اما هنوز هم نیازهای زیادی برای حرفه ای ها وجود دارد که می توانند با PHP در بازار کار برطرف کنند. علاوه بر این، PHP یک زبان پویا و همه منظوره است که در توسعه برنامه های کاربردی سمت سرور استفاده می شود. توسط یک پلت فرم منبع باز که می تواند در سیستم های مک، یونیکس و ویندوز کار کند، نگهداری می شود.

READ  گواهینامه SSL

SQL

اگر می خواهید یک پروژه وب شامل پایگاه داده یا کار با مجموعه داده های عظیم انجام دهید، SQL یک انتخاب واضح است. این به دلیل پایگاه داده های پرس و جو عالی و ظرفیت تجزیه و تحلیل داده ها است. این شبیه به یادگیری یک زبان گفتاری است – تنها راه یادگیری انجام آن است. دستیابی به درک کامل از SQL می تواند ماه ها طول بکشد، اما سود زیادی در فرصت های شغلی دارد.

نحوه یادگیری برنامه نویسی

شما می توانید با استفاده از منابع مختلف برنامه نویسی را یاد بگیرید. جامعه توسعه دهندگان گسترده است، بنابراین راه های زیادی وجود دارد که می توانید مهارت های خود را تمرین کنید یا راهنمایی دریافت کنید. در زیر یک راهنمای گام به گام برای کمک به شما برای شروع ارائه شده است.

مرحله 1: برای یک دوره آنلاین برنامه نویسی ثبت نام کنید

تعداد زیادی دوره رایگان برنامه نویسی آنلاین وجود دارد که به شما کمک می کند تا با مفاهیم کدنویسی آشنا شوید. برای سنجش علاقه خود به برنامه نویسی می توانید به این پلتفرم های کدنویسی تکیه کنید. آنها همچنین می توانند به شما در تعیین بهترین مسیر شغلی به عنوان برنامه نویس کمک کنند.

مرحله 2: یک کتاب کدنویسی بخوانید

کتاب‌های کدنویسی به شما کمک می‌کنند تا در مورد بازار فناوری اطلاعات، دانش بیشتری کسب کنید. شما می توانید بر مفاهیم مختلف کدنویسی و بهترین شیوه ها مسلط شوید. همه محبوب ترین زبان های برنامه نویسی برای دانشجویان دارای کتاب هایی هستند که به توسعه دهندگان جدید کمک می کنند تا یاد بگیرند.

READ  تحلیل سیستم های مدیریت محتوا

مرحله 3: در یک بوت کمپ برنامه نویسی شرکت کنید

یک بوت کمپ برنامه نویسی بهترین بستر و زبان مناسب برای مبتدیان جهت تقویت دانش خود در زمینه کدنویسی فراهم می کند. دوره های کوتاه و همه جانبه ای را ارائه می دهد که می توانید از آنها برای تسلط بر برنامه نویسی استفاده کنید. این دوره ها دارای برنامه های درسی کاملاً تنظیم شده ای هستند که نیازهای فوری بازار کار را برطرف می کند.

مرحله 4: ساخت یک پروژه

برای اطمینان از داشتن مجموعه ای مناسب از مهارت ها و بهترین شیوه ها، باید روی یک پروژه کار کنید. این به شما امکان می دهد مهارت های خود را آزمایش کرده و کامل کنید. طراحی یک وب سایت شخصی می تواند انتخاب مفیدی باشد.

ساده‌ترین راه برای تصمیم‌گیری بین زبان‌ها بر اساس آنچه می‌خواهید پروژه‌تان انجام دهد و به‌طور کلی میزان راحتی شما با برنامه‌نویسی بستگی دارد. در سطح بالا، همه زبان ها در راه خود قدرتمند هستند. با این حال، برخی از زبان ها ساده تر و قابل دسترسی تر از دیگران هستند. اگر در حال برنامه ریزی برای ایجاد پورتالی هستید که ترافیک زیادی داشته باشد و انتظار دارید که دوام داشته باشد، باید مطمئن باشید که زبان شما با بالا رفتن وظایف کند نمی شود. از آنجایی که توسعه وب در بسیاری از صنایع، با بودجه ها و منابع مختلف قابل استفاده است، لطفاً زبانی را انتخاب کنید که برای پردازش درخواست ها سریع و بهینه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.