فناوری های خدمات اینترنت

  • از
تصویر فناوری های خدمات اینترنت

انتقال داده یا ارتباط داده یا ارتباطات دیجیتال به معنای انتقال داده‌ها یک جریان دیجیتال از بیت‌ها یا سیگنال آنالوگ دیجیتایز شده از طریق کانال مخابراتی  نقطه ‌به ‌نقطه  یا  چند بخشی است. نمونه‌هایی از چنین کانال‌هایی عبارت‌اند از سیم‌های مسی، فیبر نوری، کانال‌های ارتباطی بی‌سیم، دستگاه ذخیره‌سازی داده و گذرگاه‌های رایانه‌ای. داده‌ها به‌عنوان سیگنال الکترومغناطیسی مانند ولتاژ الکتریکی، موج‌های رادیویی، ریزموج، یا سیگنال فروسرخ ارائه می‌شوند.

انتقال داده فرآیند استفاده از تکنیک ها و فناوری های محاسباتی برای انتقال یا انتقال داده های الکترونیکی یا آنالوگ از یک گره کامپیوتری به گره دیگر است. داده ها به صورت بیت و بایت بر روی یک رسانه دیجیتال یا آنالوگ منتقل می شوند و این فرآیند ارتباطات دیجیتال یا آنالوگ و حرکت آن را بین دستگاه ها امکان پذیر می کند.

هنگام تعیین اینکه کدام نوع سرعت اینترنت و نوع اتصال اینترنت برای شما یا خانواده شما مناسب است، مهم است که تمایز بین هر اتصال را درک کنید. در عصر امروز، راه های متعددی برای اتصال لپ تاپ، دسکتاپ، تلفن همراه، کنسول های بازی، کتابخوان های الکترونیکی و تبلت ها به اینترنت وجود دارد. برخی از پرکاربردترین اتصالات اینترنتی در زیر توضیح داده شده است.

سیار

بسیاری از ارائه دهندگان تلفن همراه و گوشی های هوشمند طرح های صوتی را با دسترسی به اینترنت ارائه می دهند. اتصالات اینترنت موبایل سرعت خوبی را فراهم می کند و به شما امکان دسترسی به اینترنت را می دهد.

اتصال اینترنت از دکل های تلفن همراه به دستگاه اینترنتی شما منتقل می شود، بنابراین اینترنت همراه در هر جایی که سیگنالی از آن ارائه دهنده تلفن همراه خاص وجود داشته باشد در دسترس است.

نقاط اتصال وای فای

READ  ربات های جراح

Wifi Hotspots سایت‌هایی هستند که دسترسی به اینترنت را از طریق یک شبکه محلی بی‌سیم (WLAN) از طریق روتر ارائه می‌دهند که سپس به یک ارائه‌دهنده خدمات اینترنت متصل می‌شود. هات اسپات ها از فناوری WiFi استفاده می کنند که به دستگاه های الکترونیکی اجازه می دهد به اینترنت متصل شوند یا داده ها را به صورت بی سیم از طریق امواج رادیویی مبادله کنند. هات اسپات ها می توانند تلفنی یا مستقل، تجاری یا رایگان برای عموم باشند.

هات اسپات تلفن هوشمند را می توان از طریق تلفن هوشمند شما تنظیم کرد، که اتصال را از دکل های تلفن همراه می پذیرد و سپس آن را به رایانه یا رایانه رومیزی شما منتقل می کند. تلفن های هوشمند مانند آیفون و اندروید به صورت پیش فرض قادر به انجام این کار هستند.

Dial-Up

اتصالات تلفنی از کاربران می‌خواهد که برای دسترسی به اینترنت، خط تلفن خود را به رایانه متصل کنند. این نوع خاص از اتصال – که به آن آنالوگ نیز گفته می‌شود – به کاربران اجازه نمی‌دهد در حین استفاده از اینترنت از طریق سرویس تلفن خانگی خود تماس تلفنی برقرار کنند یا دریافت کنند.

پهنای باند

این اتصال به اینترنت پرسرعت از طریق شرکت های کابلی یا تلفنی ارائه می شود. یکی از سریع‌ترین گزینه‌های موجود، اینترنت باند پهن است که از کانال‌های داده متعدد برای ارسال مقادیر زیادی اطلاعات استفاده می‌کند. واژه پهنای باند مخفف پهنای باند وسیع است. اتصالات اینترنت پهن باند مانند DSL و کابل اتصالات با پهنای باند بالا در نظر گرفته می شوند. اگرچه بسیاری از اتصالات DSL را می توان پهن باند در نظر گرفت، اما همه اتصالات پهن باند DSL نیستند.

DSL

READ  زبان های برنامه نویسی دسکتاپ

DSL، که مخفف Digital Subscriber Line است، از خط تلفن مسی 2 سیم موجود متصل به خانه استفاده می کند، بنابراین خدمات همزمان با خدمات تلفن ثابت ارائه می شود. مشتریان همچنان می توانند هنگام گشت و گذار در اینترنت تماس برقرار کنند. DSL سیگنال اینترنت را در قالب دیجیتالی بر خلاف فرمت آنالوگ Dial-up دریافت و ارسال می کند.

DSL در اکثر خانه‌هایی که اتصال تلفنی دارند، در مقایسه با اینترنت کابلی که فقط در مناطق خاص در دسترس است، موجود است. سرعت DSL شما مانند اینترنت کابلی به تجهیزات شما بستگی دارد، اما معمولاً به سرعت اینترنت کابلی نخواهد بود.

کابل

اتصال به اینترنت کابلی نوعی دسترسی پهن باند است. با استفاده از مودم کابلی، کاربران می توانند از طریق خطوط تلویزیون کابلی به اینترنت دسترسی داشته باشند. مودم های کابلی می توانند دسترسی بسیار سریع به اینترنت را فراهم کنند و اتصال کابلی را برای بسیاری گزینه مناسبی می کند.

اینترنت کابلی یکی از گزینه های اینترنت پرسرعت موجود در سراسر جهان است که سرعت آن به ارائه دهنده اینترنت کابلی شما و طرح خدماتی که برای آن پرداخت می کنید بستگی دارد. سخت افزار اینترنت کابلی شما نیز بر سرعت یا سرعت پایین تأثیر می گذارد. اینترنت کابلی از طریق یک کابل کواکسیال به مودم می رسد، دقیقاً مانند کابل کواکسیال که یک تلویزیون کابلی را به جعبه کابل شما می آورد. می‌توانید با استفاده از ترکیب مودم/روتر یا با اتصال مودم به روتر، یک اتصال اینترنت کابلی بی‌سیم دریافت کنید.

ماهواره

در مناطق خاصی که اتصال پهن باند هنوز ارائه نشده است، ممکن است گزینه اینترنت ماهواره ای در دسترس باشد. مانند دسترسی بی سیم، اتصال ماهواره ای از مودم استفاده می کند.

READ  جابر بن حیان پدر شیمی

اینترنت ماهواره ای قابلیت اتصال خود را از ماهواره های موجود در فضا می گیرد، درست مانند تلویزیون های ماهواره ای. اینترنت ماهواره‌ای معمولاً در مکان‌های بیشتری نسبت به اینترنت کابلی یا DSL در دسترس است، زیرا اتصال در هر جایی که درختان یا ساختمان‌های بزرگ مانعی ندارند، قابل دسترسی است.

اینترنت ماهواره ای با استفاده از بشقاب ماهواره ای کار می کند که سیگنالی را دریافت می کند و سپس این سیگنال اینترنتی را از طریق کابل به مودم یا روتر منتقل می کند. سپس مودم یا روتر این اتصال را به دستگاه های اینترنتی شما مانند رایانه ها، کنسول های بازی، تلفن های هوشمند و غیره رله می کند. اینترنت ماهواره ای سرعت بالایی دارد اما معمولا به سرعت اینترنت کابلی نیست. علاوه بر این، ممکن است با اینترنت ماهواره ای محدودیت انتقال داده را تجربه کنید، بنابراین نمی توانید به اندازه دلخواه ویدیو پخش کنید.

ISDN

ISDN (شبکه دیجیتال خدمات یکپارچه) به کاربران امکان می دهد داده ها، محتوای صوتی و تصویری را از طریق خطوط تلفن دیجیتال یا سیم های تلفن استاندارد ارسال کنند. نصب یک آداپتور ISDN در هر دو انتهای انتقال مورد نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.