گزیده باشگاه 5 صبحی ها

  • از
گزیده باشگاه پنج صبحی ها

در این مقاله گزیده ای از کتاب باشگاه 5 صبحی ها نوشته رابین شارما را برای شما بیان می کنیم و منتخبی از جملات برگزیده این کتاب فوق العاده را به شما عزیزان ارائه می کنیم. نویسنده این کتاب در دوره زمانی 4 ساله در ایتالیا، آفریقای جنوبی، کانادا، سوئد، روسیه، برزیل و … نوشته است و به گفته وی در برخی صفحات، کلمات از گفتن حقیقت کلام قاصر بودند اگر چه او تمام تلاش خود را برای رساندن معنا و مفهوم نموده است. برخی اوقات احساس کرد باید پرچم سفید را بالا برده و در برخی زمان ها در طی انجام این کار معنوی، حس مسئولیت پذیری بیشتر از حس نیاز راهنمای او برای ادامه این کار بود.

جان لنون
“همه چیز در پایان درست خواهد شد و اگر درست نشود پس چیزی تمام نشده است. “

سختی راه پیشرفت خیلی کم هزینه تر از هزینه کمر شکن افسوس است.

زندگی فقط مثل یک شمع نیست بلکه مثل مشعلی فروزان است که در لحظه حال آنرا در دست گرفتم و می خواهم آن را هر چه بیشتر شعله ور سازم، پیش از آنکه این مشعل را به دست نسل های آینده بسپارم.

خیلی عادت خوبی است که قبل از طلوع خورشید از خواب بیدار شوید، زیرا این رفتار به سلامتی، ثروتمند شدن و رشد عقل شما کمک می کند.

اینکه توانایی های ما ممکن است مشکلاتی برای ما به همراه داشته باشند، ما نباید آنها را کنار بگذاریم. باید سطح هوشیاری تان را افزایش بدهید تااز بروز هر گونه مشکل در زندگی شخصی خود جلوگیری کرده و سپس مشکلات را از سر راه بردارید.

READ  منتخب کتاب نامه های شفاهی

از جمله کسانی که عادت سحرخیزی داشته اند می توان به ولفگنگ آمادوس موزارت، جورجیا، اوکیف، فرانک لیولد رایت و ارنست همینگوی اشاره کنم، کسانی که معتقد بودند که در ساعات اول صبح کسی نیست که مزاحم تو شود و به دلیل خنکی یا سرد بودن هوا، وقتی به کارت مشغول می شوی، با نوشتن وجودت گرم می شود.

هلن کلر

زیباترین و بهترین چیزهای این دنیا نه دیدنی و نه شنیدنی هستند، بلکه فقط می توان آن ها را با تمام وجود حس کرد.

پیروزی اصلی در ارتباط درست با قدرت درون، شناخت خود واقعی و شادابی جسم و میزان لذتی که از زندگی می بری، است. به نظر این روش به مراتب بهتری برای نگاه کردن به موفقیت است. باید از درون، انسان موفق و در عین حال آرامی بود.

سه ارزش عادت ساز برای قهرمانان

ارزش 1: پیروزی نیازمند استمرار و پایداری است.
ارزش 2: دنبال کردن دقیق روند می تواند نشانگر میزان احترامی باشد که به شما در آینده گذاشته خواهد شد.
ارزش 3: نحوه تمرین شما در زندگی خصوصی نشان دهنده نحوه عملکرد شما در میان جمع در آینده خواهد بود.

کلید موفقیت، استراحت و بازیابی قوای از دست رفته است. هیچ وقت اجازه ندهید نیرویتان بیش از حد تحلیل برود. نیروی اراده شما زمانی ضعیف است که خیلی خسته هستید. در این زمان است که بدترین تصمیم ها گرفته می شوند. در نتیجه، هرگز اجازه ندهید خیلی خسته شوید.

هر روز سحرخیز باشید و یا حداقل سعی کنید 5 روز در هفته سحرخیز باشید تا کارایی، مثبت-اندیشی، حس لذت و آرامش درونی شما تقویت شود تا به جایگاه واقعی خود در جهان دست یابید.

READ  انجمن یا سازمان مردمی

اسکار ویلد

با وجود آزادی، کتاب، گل و ماه، دیگر چه بهانه ای برای شاد نبودن وجود دارد؟

عملکرد عالی مثل یک الگوی خطی نیست، دستاوردهای برجسته درست مثل ضربان قلب است، مثل ریتم ضربان قلب است، مثل ضربان قلب بالا و پایین دارد. اگر می خواهید یک فرد برجسته باشید- تا به انسانی قدرتمند در زمینه کاری خود تبدیل شده و زندگی خوبی داشته باشید- باید چرخه های عملکرد عالی خود را به صورت تناوبی درآورید یعنی دوره های خروجی بالا به همراه دوره های استراحت همراه باشند.

امروز من می خواهم تا دیگر خود را فریب ندهم و با خودم صادق باشم. شاید بداندیشان مرا مسخره کنند اما من با مهربانی و عشق جواب بدی آن ها را خواهم داد حتی اگر لیاقت آن را نداشته باشند. شاید منتقدین مرا مسخره کنند- همان کاری که همیشه با من از دوران کودکی می کردند- اما من سنگ هایی را که جلوی پای من می اندازند بر می دارم و به سوی اهدافم حرکت می کنم. شاید دیگران مرا دیوانه خطاب کنند-کاری که همیشه انجام می دهند-اما من با لبخندی بر لب و امیدی بر دل می کوشم که جهان را تغییر دهم. متفاوت بودن چقدر خوب است و غیر عادی بودن، نعمت بزرگی است.

انطباق خوش نشانگر شرایط جسمی است که طی آن انسان ها خود را با تغییرات محیطی و زندگی وفق می دهند. مثلا افزایش حقوقی را که سال ها منتظرش بودید دریافت می کنید و برای یک یا چند روز خوشحال هستید، سپس این شرایط برای شما عادی می شود و لذت شما به تدریج کم تر می شود و یا به یک آپارتمان نزدیک ایستگاه راه آهن نقل مکان می کنید و با گذشت زمان به آن سر و صدا عادت می کنید و دیگر صدای رفت و آمد قطار را نمی شنوید و یا ماشین مورد علاقه تان را می خرید که شما را غرق در شادی می کند و پس از چند هفته تبدیل به بخش عادی از زندگی روزمره تان می شود. این ها همه بخشی از انطباق خوش هستند. این پدیده در زندگی همه ما بارها و بارها اتفاق افتاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.