دوستداری محیط زیست

  • از
تصویر دوستداری محیط زیست

دوستدار محیط زیست یعنی زندگی به گونه ای که برای محیط زیست مضر نباشد. این شیوه زندگی به طور فزاینده ای اهمیت می یابد، زیرا ما باید از سیاره خود در برابر آسیب های ساخته شده توسط انسان محافظت کنیم. راه های مختلفی وجود دارد که یک فرد می تواند تغییرات پایداری ایجاد کند تا از تأثیر منفی که معمولاً زندگی روزمره ما بوجود می آورد، بکاهد.

این امکان وجود دارد که در زمینه های مختلف زندگی خود دوستدار محیط زیست باشیم. این می تواند از یک تغییر کوچک، مانند استفاده از یک بطری آب قابل بازیافت در زندگی روزمره، تا یک سرمایه گذاری بزرگتر، مانند نصب پنل های خورشیدی برای تغییر انرژی پاک برای خانه شما باشد.

راهی که خانوارها، شرکت ها و کارخانجات، می توانند دوستدار محیط زیست باشند، سرمایه گذاری در یک منبع انرژی تجدیدپذیر برای برق است. اکثر مشترکین روی شبکه ای قرار دارند که انرژی را از منبعی غیرپایدار مانند نفت یا گاز تامین می کند. پنل های خورشیدی نمونه ای از فناوری انرژی های تجدیدپذیر هستند که از خورشید به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند. این سیستم فتوولتائیک از انرژی خورشید استفاده می کند و آن را به برق تبدیل می کند. این فرآیند نسبت به استفاده از انرژی حاصل از سوزاندن سوخت‌های فسیلی، از نظر زیست‌محیطی بسیار پاک‌تر است.

از دستمال کاغذی ها، بطری های آب و نی های پلاستیکی یکبار مصرف استفاده نکنید. سعی کنید به جای آن از حوله ها، بطری ها و نی های فلزی دائمی استفاده نمایید. همینطور شرکت هایی در جهان وجود دارند که گونه های سازگار با محیط زیست این محصولات را تولید می کنند که از الیاف و گیاهان طبیعی ساخته شده اند.

READ  رابط های صوتی و چت بات ها

خودروها عامل اصلی گرم شدن کره زمین هستند که عمدتاً به دلیل میزان آلودگی منتشر شده از آنها است. خودروهای دیزلی و بنزینی مقصر اصلی انتشار CO2 هستند. همینطور اسقاط سریع خودروها به میزان زیادی باعث آلودگی محیط زیست می شود. به منظور مبارزه با این امر، محبوبیت خودروهای برقی و هیبریدی افزایش یافته است، زیرا آنها انتشار کلی را کاهش می دهند. این عمدتا به این دلیل است که خودروهای الکتریکی به جای منبع سوخت احتراق، با باتری کار می کنند. از سوی دیگر، خودروهای هیبریدی از هر دو به عنوان منبع سوخت استفاده می کنند، اما با کاهش ظرفیت سوخت، منابع را تغییر می دهند. همینطور سعی کنید با نگهداری صحیح و نصب قطعات ضد آلایندگی عمر مفید خودرو خود را افزایش دهید.

حواستان به چاپ کاغذ باشد. کاغذهای زیادی در یک فضای اداری یا عابر بانک ها چاپ می شود. چاپ یک برگه یا یک محتوا ممکن است کاملاً ضروری نباشد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که فکر کنید آیا داشتن یک محتوا در نسخه چاپی کاملاً ضروری است یا خیر. اگر نه، می توانید آن را در یک ایمیل ارسال کنید. به منظور به حداقل رساندن ردپای کربن آنها، می توان محتواها را به صورت دیجیتالی ارسال و تایید کرد.

خودتان را به استفاده ازحمل و نقل عمومی تشویق کنید. بسته به فاصله خانه کارمند تا محل کار، راه های مختلفی برای رفت و آمد به محل کار وجود دارد. در حالی که استفاده از ماشین ممکن است ساده ترین و سریع ترین گزینه به نظر برسد، سوار شدن به قطار یا اتوبوس آلودگی کمتری دارد. بسته به زیرساخت دوچرخه‌سواری شهرتان، حتی می‌توانید با دوچرخه به محل کار خود بروید. همینطور می توانید برای مسیرهای کوتاه تر از خودرو استفاده نکرده و از پیاده روی لذت ببرید.

READ  منتخب کتاب نامه های شفاهی

یکی از راه‌هایی که شرکت‌ها می‌توانند به یک دفتر سبزتر کمک کنند، اطمینان از خاموش کردن دستگاه‌های الکتریکی در صورت عدم استفاده است. خوب است که از مصرف انرژی آگاه باشید و زمانی که پیش‌بینی می‌شود میزان مصرف بالاتر از حد تعیین‌شده برای ماه است، تغییراتی ایجاد کنید. علاوه بر این، تعداد فزاینده ای از شرکت های بزرگ فناوری از انرژی سبز برای تامین نیازهای برق خود استفاده می کنند.

حتی اگر دستگاه های الکترونیکی خاموش یا در حالت خواب باشند، همچنان از انرژی استفاده می کنند. دور بودن برای مدت طولانی انرژی زیادی را هدر می دهد که در غیر این صورت می توانست قطع شود. بنابراین، قبل از رفتن به تعطیلات، برای صرفه جویی در مصرف برق، دستگاه های خود را از پریز جدا کنید.

شرکت در فعالیت‌های تفریحی و اجتماعی در خارج از کشور امری رایج است، اما خطر آسیب رساندن به محیط زیست وجود دارد. این شامل ریختن زباله در ساحل، یا سواری در مناطقی است که ممکن است به منطقه محلی و یا محیط زیست آسیب برساند. آگاه بودن در مورد عواقب اقدام خود می تواند تفاوت بزرگی برای جوامع محلی و محیط زیست ایجاد کند.

در مغازه های محلی پول خرج کنید. از آنجایی که کسب‌وکارهای بزرگ در حال گسترش الویت خرج کردن در تعطیلات هستند، متأسفانه مشکلاتی در جوامع محلی وجود دارد که برای گذراندن آن تلاش می‌کنند. یکی از دلایل این است که شرکت های بزرگتر اکثر پول سرمایه گذاری شده در صنعت سفر را برای آن کشور دریافت می کنند. خرج کردن پول خود در مغازه ها و رستوران های محلی می تواند به جوامع کمک کند تا بر مشکلات مالی غلبه کنند. همینطور برای دریافت اجناس خود از کیسه های دائمی استفاده کنید.

READ  گزیده باشگاه 5 صبحی ها

کارهای زیادی وجود دارد که والدین می توانند انجام دهند تا اطمینان حاصل کنند که فرزندانشان در مدرسه دوستدار محیط زیست هستند. چه این که کودکتان را به مدرسه ببرید، چه اطمینان حاصل کنید که او از وسایل مدرسه سازگار با محیط زیست استفاده می کند تا آسیب وارد شده به طبیعت را به حداقل برساند. الهام بخشیدن به کودکان برای کمک به محیط و دنیای سبزتر کاری است که ما می توانیم و باید انجام دهیم.

هنگام تهیه ناهار برای کودکان برای آوردن به مدرسه، والدین باید به جای دادن غذا در کیسه های کاغذی که قرار است بیرون بیفتند، روی جعبه های ناهاری که قابل استفاده مجدد هستند سرمایه گذاری کنند. از آنجایی که رانندگی آلودگی ایجاد می کند، والدین باید راه های جایگزینی را برای بردن فرزندانشان به مدرسه در نظر بگیرند. چه این که آنها را پیاده به مدرسه ببرید و چه آنها را مجبور به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا سرویس مدرسه کنید.

و در پایان اینکه به دیگران در مورد اهمیت زندگی دوستدار محیط زیست آموزش دهید. هر چه مردم بیشتر در مورد اهمیت محیط زیست آگاهی داشته باشند، ما می توانیم با هم برای حفظ آن بیشتر تلاش کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.