ارائه دهندگان سرویس اینترنت

تصویر ارائه دهندگان سرویس اینترنت

ارائه دهنده خدمات اینترنتی (ISP) سازمانی است که خدماتی را برای دسترسی، استفاده یا مشارکت در اینترنت ارائه می دهد. ارائه دهندگان خدمات اینترنتی را می توان به اشکال مختلف سازماندهی کرد، مانند تجاری، متعلق به جامعه، غیرانتفاعی، و یا خصوصی.

خدمات اینترنتی که معمولاً توسط ISP ها ارائه می شود می تواند شامل دسترسی به اینترنت، حمل و نقل اینترنتی، ثبت نام دامنه، میزبانی وب، سرویس Usenet و محل سکونت باشد. یک ISP معمولاً به عنوان نقطه دسترسی یا دروازه ای عمل می کند که دسترسی کاربر را به همه چیزهای موجود در اینترنت فراهم می کند.

در ایران شرکت های زیادی هستند که به ارائه خدمات اینترنت پر سرعت می پردازند، در ادامه به معرفی برخی از این ارائه دهندگان سرویس اینترنت می پردازیم.

شاتل

شاتل از دارندگان بزرگترین زیر ساخت ها و بسترهای ارایه خدمات اینترنتی در بخش خصوصی است که از پیشرفته ترین تجهیزات و فناوری های موجود در جهان بهره می برد. همینطور با خدمات فروش و پشتیبانی فنی 24 ساعته و خدمات پشتیبانی هوشمند توانسته است در سه سال متوالی 97 تا 99 بالاترین درصد رضایت کاربران را بر اساس نظر سنجی سازمان تنظیم مقررات کسب نماید.

صبانت

شرکت انتقال داده‌های نداگستر صبا با نام تجاری صبانت، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مجموعه‌ ی گروه صنعتی پرورش داده‌ها، در سال 1382 آغاز به کار کرد. همچنین در راستای دستیابی به اهداف خود در خصوص ارتقای سطح کیفی خدمات ارتباطی واطلاع‌ رسانی کشور، برای نخستین بار در ایران از فن‌آوری ADSL به منظور برقراری ارتباط پرسرعت میان تهران و دیگر شهرستان‌ها بهره گرفت و در مدت ‌زمان کوتاهی به تقریب سراسر ایران را پوشش داد. 

READ  ترسیم پرچم ترکیه با فتوشاپ

صبانت در راستای توسعه‌ی همه‌جانبه‌ فعالیت‌های خود در سال 1394 موفق به دریافت پروانه FCP (بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت) از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گردید. هرگونه خدمات ارتباطی و انتقال داده بر بستر شبکه‌ی موضوع پروانه، مستقل از فناوری از قبیل خدمات دسترسی به اینترنت ، دسترسی به شبکه‌ی ملی اطلاعات و خدمات مبتنی بر آن، توزیع و فروش پهنای باند اینترنت، شبکه‌های اختصاصی، ارائه خدمات صوتی، تصویری و متنی، انواع داده‌های خدمات محتوایی و ارزش افزوده را امکان ‌پذیر می‌سازد.

آسیاتک

شرکت انتقال داده های آسیاتک  در سال  ۱۳۸۲ و به منظور ارائه خدمات نوین در صنعت IT  تاسیس شد. آسیاتک با دریافت مجوز PAP به مدت ۱۰ سال از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی خود را به عنوان یکی از ارائه دهندگان خدمات بر روی خطوط دیجیتالی معرفی کرد. در سال ۱۳۸۷ و پس از اخذ مجوزهای ISDP و ISP آسیاتک ارائه خدمات اینترنت خود را در ۳۰ استان کشور آغاز نموده و با توسعه شبکه های خصوصی و شبکه نمایندگی خود، در کنار سرویس ADSL امکان ارائه سرویس های بیسیم نیز مهیا گشت.

اینترنت مخابرات

شرکت مخابرات ایران در ۲۹ خرداد ماه سال ۱۳۵۰، با سرمایه‌ای بالغ بر ۵ میلیارد ریال تأسیس شد. در سال ۱۳۷۲ تلفن همراه در کشور با تلاش‏های شرکت مخابرات ایران راه‏اندازی شد. این بخش در سال ۱۳۸۳ در قالب شخصیت حقوقی مستقل با نام شرکت ارتباطات سیار ایران از بدنه شرکت مخابرات ایران جدا شد.

پس از این مقطع حساس و شکل‏گیری و اوج گرفتن رقابت در بازار فاوای کشور، شرکت مخابرات ایران تلاش کرده است تا علاوه بر حفظ رسالت همیشگی و ملی خود، نسبت به ارتقای کیفیت خدمات، بهبود بهره‏وری، توسعه کسب‏وکارهای جدید و کمک به سایر بازیگران عرصه ارتباطات بیش از پیش در توسعه اقتصاد ملی نقش ایفا کند.

READ  یادگیری ماشین

اینترنت همراه اول

بسته های اینترنت همراه اول با زمان ها و حجم های متنوع، جهت پاسخ گویی به طیف گسترده مشترکین طراحی شده است. شما می توانید با فعالسازی بسته مناسب خود، علاوه بر مدیریت هزینه ، از شبکه پرسرعت اینترنت همراه اول بهره مند شوید.

اینترنت ایرانسل

برای اولین بار در ایران سرویس اینترنت همراه 4G  را با بیشترین سرعت باند پهن در کشور ارائه داد؛ اینترنت نسل چهار ثابت (TD-LTE) را راه‌اندازی کرد، گسترده‌ترین شبکه اینترنت پرسرعت بی‌سیم خانگی و اداری را فراهم آورده و موفق به آزمایش فناوری انتقال صدا بر بستر نسل چهارم تلفن همراه (VoLTE) شده‌است. کسب عنوان «بزرگترین اپراتور دیتای ایران» گواه تلاش‌های این شرکت است.

پیشگامان

شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات در راستاي توسعه صنعت IT كشور و پیشبرد اهداف اطلاع رسانی به عموم هموطنان گرامی فعاليت خود را از سال 1382 به صورت جدي و با بهره گيري از نيروهاي متخصص آغاز نموده است . این شرکت، در همین راستا موفق به دریافت مجوز PAP و در سال 1394 موفق به دریافت مجوز FCP پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت، گردید .

هم اكنون این شرکت، با گسترش دامنه فعاليت هاي خود در سراسر كشور ، سرویس های خانواده DSL نظیر ADSL2+ / G.SHDSL / VDSL / VDSL2 را در 30 استان و بیش از 300 شهر ارائه می نماید. شرکت پیشگامان با تکیه بر توان و دانش فرهیختگان و نخبگان کشور و بهره گیری از به روزترین تجهیزات و فناوری‌ها، پشتیبانی موثر و 24 ساعته از خدمات ارایه شده و سال‌ها تجربه در ارائه خدمات اینترنت پرسرعت، همچنین حوزه خدمات پهنای باند اختصاصی بر پایه بسترهای وایرلس، اینترانت و … به ارائه سرویس های متنوع پرداخته است .

READ  محدودیت های جدید اینستاگرام

مبین نت

شرکت ارتباطات مبین‌نت با هدف تبدیل شدن به انتخاب نخست مشتریان خدمات داده، ارتقای روزافزون سطح کیفی خدمات، با محوریت ارائه‌ خدمات ارتباطی باندپهن بی‌سیم در مقیاس کشوری، در آذر ماه سال ۱۳۸۷ تأسیس شد. این شرکت موفق شد در سال ۱۳۹۵، شبکه بی‌سیم سراسری خود را بر بستر فناوری TD-LTE راه‌اندازی کند. مبین‌نت با تکیه بر فناوری TD-LTE، شبکه بی‌سیم سراسری، لینک‌های رادیویی و مرکزداده مجهز خود طیف وسیعی از خدمات ارتباطی، اینترنتی، دیجیتال و مرکزداده را ارائه می‌کند.

های وب

شرکت داده‌گسترعصرنوین از سال ۱۳۸۲ به‌عنوان یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات انتقال داده (PAP) آغاز بـه کار نموده است. در سال ۱۳۸۸ مالکیت این شرکت به بخش خصوصی واگذار شد و در سال ۱۳۹۱ نام تجاری «های‌وب» را در بازار مخابرات و ارتباطات کشور معرفی نمود. در طی دوره فعالیت جدید، این شرکت توانست به‌سرعت در بازار رقـابتی خدمات دستـرسی به دیتـا و اینترنت رشد نماید، به‌نحوی‌که با ارائه سرویس در بیش از ۵۴۳ شهر در سال ۱۳۹۵ توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به‌عنوان یکی از شرکت‌های برتر انتخاب گردد.

علاوه بر موارد ذکر شده شرکت های دیگری نظیر رایتل، داتک، پارس آنلاین، عصر تلکام، فن آوا، لایزر و … نیز به ارائه این خدمات می پردازند که می توان با در نظر گرفتن سرعت، تکنولوژی ارائه خدمات، پشتیبانی، ثبات، خدمات ارزش افزوده و هزینه تمام شده به انتخاب شرکت ارائه دهنده مورد نظر پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.