معرفی سایت موزیک

  • از
تصویر معرفی سایت موزیک

موسیقی و آهنگ، بخشی از زندگی هر فرد و جامعه است که در بین تمام اقوام ایرانی و جهانی از گذشته‌ها تاکنون رواج یافته است و قدمت آن به هزاران سال قبل برمی‌گردد. امروزه موسیقی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های هنر در جامعه ما است که در لحظه لحظه‌های فراغت، غم و اندوه، شادی همراه ما است و بر خلق‌و‌خو و روحیات ما بسیار تاثیرگذار می‌باشد.

موسیقی از جلمه بهترین سرگرمی ها است که استفاده از آن باعث می شود روحیه فرد تغییر کرده و تاثیرات فوق العاده ای را متاثر شود. به همین دلیل است که بسیاری از افراد مخصوصا قشر جوان به دنبال آهنگ و موسیقی هستند و اکثرا در گوشی آنها تعداد زیادی فایل آهنگ و موزیک وجود دارد. در دنیای اینترنت سایت های زیادی وجود دارد که به صورت مداوم و روزانه آلبوم های تازه منتشر شده خوانندگان را منتشر کرده و ترک های جدیدی از آهنگ ها را به کاربران ارائه می کنند. اما همه سایت های فعال در حوزه آهنگ و موسیقی رایگان نیستند و برخی از آنها به ازای دانلود آهنگ از شما هزینه دریافت می کنند. 

صدها روش مختلف برای دانلود تقریباً هر فایلی از اینترنت وجود دارد، با این حال، هر روش قانونی نیست. همین امر در مورد دانلود موسیقی صدق می کند، زیرا هزاران سایت دانلود موزیک رایگان خارجی وجود دارند اما به نظر نمی رسد که هیچ یک از این آهنگها یا آهنگهایی را که برای بارگیری ارائه می دهند مجوز داشته باشند. اگر شما فردی هستید که واقعاً نمی خواهید قوانین را زیر پا بگذارید یا آهنگ های غیرقانونی دانلود کنید، دیگر نیازی به نگرانی نیست زیرا هنوز می توانید آهنگ های خود را به صورت رایگان از طریق کانال های قانونی دریافت کنید.

بر اساس تحقیقات روانشناسی صورت گرفته موسیقی فقط یک سرگرمی محسوب نمی شود و می تواند فواید بسیاری برای بدن شخص داشته باشد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به بهبود عملکرد شناختی ذهنی، کاهش استرس، کاهش وزن، تقویت حافظه، تحمل درد، خواب بهتر، ایجاد انگیزه، افزایش روحیه، کاهش علائم افسردگی، تقویت استقامت و عملکرد و … اشاره نمود. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم که حتما گوش دادن به موسیقی را جز برنامه های روزانه خود قرار دهید تا بتوانید روحیه شاد و مثبتی داشته باشید.

READ  هنر خوشنویسی

در ادامه به معرفی برخی از وب سایت های دانلود موزیک می پردازیم:

ساوند کلاود

ساوند کلاود (SoundClould) بزرگ ترین سرویس اشتراک موسیقی در جهان است که در سال 2007  در آلمان تاسیس شد. ساوند کلاود در اصل نوعی انجمن اشتراک گذاری صوتی است و تمامی کاربران می توانند در آن محتوای صوتی آپلود کنند. این سرویس هم اکنون در نسخه های وب، اندروید و آی او اس در دسترس است و ماهانه میلیون ها نفر در سراسر جهان در این پلتفرم موسیقی گوش می کنند.

 آپ موزیک

سایت آپ موزیک (upmusics.com) یکی از بهترین و پرمخاطب ترین سایت های دانلود موزیک ایرانی است که چند سالی می شود فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده و در حال حاضر آرشیو کاملی از موزیک های ایرانی را در اختیار کاربران قرار داده است. این سایت محبوب جدیدترین و پرطرفدارترین آهنگ های ایرانی را با دو کیفیت آن هم با لینک مستقیم در اختیار کاربران خود قرار می دهد. طبق نظر مدیر آپ موزیک تمام آهنگ های موجود در این سایت کاملا مجاز بوده و موزیک ها تنها با کسب رضایت صاحب اثر منتشر شده است.

آی سانگز

آی‌ سانگز (isongs.ir)، یکی از رسانه‌های دانلود آهنگ جدید ایرانی شناخته می‌شود که توانسته است با امکانات، دسته‌ بندی‌ها، لیست‌های پخش، آرشیو قدرتمند، محیط کاربری مینیمال و جذاب و دیگر ویژگی‌هایی که برای کاربران قرار داده است، عنوان بهترین سایت دانلود آهنگ و موزیک در ایران را به خود اختصاص دهد. در واقع آی‌ سانگز با ارائه یک آرشیو با بیش از 2700 آهنگ‌ ایرانی جذاب، توانسته است ظرف مدت 2 سال از آغاز فعالیت خود، به یکی از بهترین سایت دانلود آهنگ و موزیک در ایران با بیش از 100 هزار بازدید روزانه تبدیل شود.

READ  آژانس های اینترنتی مسافرتی و گردشگری

رادیو جوان

رادیو اینترنتی فارسی رادیو جوان (radiojavan.com) در اکتبر 2004 توسط گروهی از جوانان ایرانی در آتلانتا و واشینگتن، دی.سی. با هدف فراهم آوردن موسیقی ایرانی برای ایرانیان سراسر جهان شروع به کار کرد. این رادیو گزیده متنوعی از آهنگهای قدیمی و جدید را پخش می‌کند.

 نکس وان

سایت نکس‌وان موزیک (nex1music.ir)  یکی از سایت‌های دانلود آهنگ ایران است که در 27 اسفند سال 1392 شروع به فعالیت کرده است. این سایت یکی از سایت‌های پربازدید موزیک در ایران است که رتبه‌های خوبی نیز از لحاظ رتبه الکسا در ایران و جهان دارد. این سایت دارای آرشیو موزیک خوبی و سرعت بالاآمدن بالایی است.

Jamendo

اگر به دنبال موسیقی مناسب برای اهداف تجاری هستید، بهتر است به سایت jamendo.com مراجعه کنید. این سایت به کاربران اجازه می‌دهد تا به اشتراک رایگان آهنگ‌های خود بپردازند. در ضمن اگر به دنبال موسیقی متعلق به هنرمندان سرشناس از سرتاسر جهان هستید، وقت خود را در یوتیوب هدر ندهید، سایت jamendo بدون شک نیاز شما را برطرف می‌کند.  

موزیکفا

سایت موزیکفا (music-fa.com)، یکی از بهترین سایت‌های دانلود موزیک ایرانی است که فعالیت‌های خود را از سال ۱۳۹۷ شروع کرده است. لازم به ذکر است، سایت موزیکفا در مدت زمان کمی توانست به محبوبیت بالایی در میان کاربران موزیک ایران برسد.

موزیکفا، دارای قالبی معمولی و سرعتی فوق‌العاده هم در وب و هم در موبایل است. همچنین، سایت موزیکفا در ستاد ساماندهی سایت‌های ایرانی ثبت شده است.

پاپ موزیک

سایت پاپ موزیک (pop-music.ir)، یکی از بهترین سایت‌های دانلود آهنگ جدید با لینک مستقیم است. پاپ موزیک، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۱ آغاز کرده است و هر سال در ۲۱ مرداد ماه، تولد خود را جشن می‌گیرد. این وب سایت به ارائه آهنگ های پاپ، راک، موسیقی بی کلام و … در دسته بندی های مختلف پرداخته است.

READ  هنر سفالگری ایرانی

soundclick

 SoundClick (soundclick.com) یک سرویس موسیقی است که از سال 1997 فعال بوده است. دارای بیش از 5 میلیون آهنگ کامل برای گوش دادن به موسیقی است. موسیقی آنها از طریق جریان صوتی، دانلود MP3 یا خرید از فروشگاه SoundClick ارائه می شود. همه آهنگ ها رایگان نیستند، اما هنوز تعداد قابل توجهی از آهنگ های رایگان و آلبوم هایی که می توان آنها را دانلود کرد وجود دارد.SoundClick همچنین مجموعه ای از ایستگاه های رادیویی و ویدیوهای موسیقی رایگان را نیز فراهم می کند.

تابان موزیک

سایت تابان موزیک (tabanmusic.com) یک سایت ساده و در عین حال بسیار مفید برای دانلود انواع آهنگ و موزیک های ایرانی است آرشیو کاملی از موزیک های خواننده های مختلف ایرانی را در اختیار کاربران قرار داده است. در تابان موزیک آهنگ شاد، آهنگ غمگین، آلبوم هنرمندان، ریمیکس، نوحه و مداحی قرار دارد و می توانید با جستجوی ساده در سایت به آهنگ مورد نظر خود دست پیدا کنید. یک ویژگی مثبت تابان موزیک که دیگر سایت های دانلود آهنگ هم این ویژگی را دارند قرار دادن متن شعر در صفحه مربوط به آهنگ می باشد که به کمک آن می توان از محتوای کلامی آهنگ هم اطلاع پیدا کرد.

همینطور می توان به سایت های رز موزیک (rozmusic.com)، باران موزیک (baran-music.com)، نیک موزیک (nicmusic.net)، بلاگ موزیک (blogmusic.ir)، موزیکدل (musicdel.ir)، گلسار موزیک (golsarmusic.ir)، هیتصدا (hitseda.com)، رسانه نوا (navatv.com)، رادیو نواز و نایس موزیک اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.