معرفی چند تلویزیون اینترنتی

  • از
تصویر معرفی چند تلویزیون اینترنتی

پخش تلویزیونی (Streaming television‎) یک توزیع دیجیتال از محتوای تلویزیون است که برنامه‌های تلویزیونی و رسانه اجتماعی را بر روی اینترنت ارائه می‌دهد. تلویزیون جاری در مقابل سیستم‌های هوایی، تلویزیون زمینی و سیستم‌های تلویزیون کابلی یا تلویزیون ماهواره ای است. استفاده ازپخش ویدیوهای آنلاین و وب تلویزیون توسط مصرف‌کنندگان از زمان راه‌اندازی سرویس های برخط ویدئو مانند یوتیوب و نتفلیکس افزایش چشم‌گیری داشته ‌است.

تلویزیون اینترنتی ، به زبان ساده ، ویدئو و صدا از طریق اتصال به اینترنت ارائه می شود. همچنین به عنوان تلویزیون پروتکل اینترنت یا IPTV شناخته می شود. می توانید تلویزیون اینترنتی را روی صفحه کامپیوتر ، صفحه تلویزیون (از طریق جعبه تنظیم بالا) یا دستگاه تلفن همراه مانند تلفن همراه یا iPod تماشا کنید.

تا سال 1990 ، تصور نمی شد که یک برنامه تلویزیونی بتواند در پهنای باند مخابراتی محدود کابل تلفن مسی فشرده شود تا بتواند یک سرویس پخش با کیفیت قابل قبول را ارائه دهد، زیرا پهنای باند مورد نیاز یک سیگنال تلویزیونی دیجیتال حدود 200 مگابیت بر ثانیه بود/ s ، که 2000 برابر بیشتر از پهنای باند یک سیگنال گفتاری روی سیم تلفن مسی بود.

خدمات جریان فقط در نتیجه دو پیشرفت عمده فناوری امکان پذیر شد: فشرده سازی ویدیو تبدیل کسینوس گسسته (DCT) و انتقال داده خط نامتقارن مشترک دیجیتال (ADSL).

IPTV محتوای تلویزیونی را با استفاده از سیگنال های مبتنی بر پروتکل اینترنت (IP) ، از طریق اینترنت باز و بدون مدیریت ارائه می دهد و نزدیکترین شرکت مخابراتی  به عنوان ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) عمل می کند. “تلویزیون اینترنتی” “فناوری برتر” (OTT) است. هر دو IPTV و OTT از پروتکل اینترنت بر روی یک شبکه سوئیچ بسته برای انتقال داده استفاده می کنند، اما IPTV در یک سیستم بسته عمل می کند-یک شبکه اختصاصی و مدیریت شده توسط کابل محلی، ماهواره، تلفن یا فیبر نوری کنترل می شود.

READ  خلاصه کتاب جهانی نو

در ادامه به معرفی چند تلویزیون اینترنتی ایرانی می پردازیم:

تلوبیون

تلوبیون نخستین سرویس ایرانی پخش زنده و آرشیو برنامه‌های صـدا و سـیمای جمهوری اسلامی ایران است که با توجه به استـقبال روز افزون مخـاطبان، امروز به یکی از بزرگترین رسانه‌های دیجیتالی فارسی زبان تبدیل شده است.

این سرویس در نسخه‌های وبسایت، اپلیکیشن Android ، اپلیکیشن iOS به ارائه خدمات می‌پردازد و در هر ساعت محتوای خود را به روز رسانی می‌کند.

آیونت

آیو یک تلویزیون اینترنتی جذاب است که محصول یک شرکت دانش بنیان و نخستین تلویزیون اینترنتی ایران در بخش خصوصی است که در سال 1394 با مجوز رسمی آغاز به کار کرد و توانسته در مدت کوتاهی به یکی از اپراتورهای برتر و پیشرو در زمینه تلویزیون های اینترنتی تبدیل شود.

آنتن

مهم نیست کجا هستید، فقط کافیست آنتن را بر روی گوشی، لپ تاپ، اندروید باکس و یا تلویزیون هوشمند خود باز کنید تا بتوانید رویدادهای ورزشی دنیا را بصورت زنده و 24 ساعته تماشا کنید. 

باسا

تلویزیون جاری یک توزیع دیجیتال از محتوای تلویزیون است که برنامه‌های تلویزیونی و رسانه جاری را بر روی اینترنت ارائه می‌دهد. تلویزیون جاری در مقابل سیستم‌های هوایی تلویزیون زمینی و سیستم‌های تلویزیون کابلی یا تلویزیون ماهواره‌ای است.

لنز

اپلیکیشن لنز را بدون هزینه دانلود کنید و هر لحظه و هر کجا به مجموعه‌ای ازبرنامه های متنوع دسترسی داشته باشید. تلویزیون اینترنتی لنز را روی گوشی خود یا در تلویزیون خانه کنار دوستان و آشنایانتان تماشا کنید.

رایتل

با تلويزيون همراه رايتل هيچ برنامه‌اي را از دست ندهيد. اگر در راه هستيد يا به هر دليلي براي تماشاي برنامه تلويزيوني مورد علاقه خود دسترسي به دستگاه تلويزيون نداريد، تلويزيون همراه رايتل بهترين راه حل براي شما خواهد بود. در صورت دسترسي به شبکه رايتل به‌راحتي مي‌توانيد در هر زمان و در هر مکان، کانال‌های تلويزيوني داخلي را از طریق اینترنت رایتل مشاهده کنید.

READ  گوگل سرچ کنسول

مشهد تی وی پلاس

تلویزیون اینترنتی مشهد تی وی پلاس اولین تلویزیون اینترنتی در شرق کشور می باشد، که با هدف اطلاع رسانی رویدادهای مهم شهر مشهد و بیان نقطه نظرات شخصیت های استان به صورت صریح در موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و … شکل گرفته است. این شبکه در حال حاضر از پرمخاطب ترین شبکه های فعال اینستاگرامی در شهر مشهد است و با توجه به مخاطبین خاص این شبکه و همچنین دنبال کردن شخصیت های بزرگ استان از تاثیرگذاری بالایی در شهر مشهد برخوردار می باشد.

اسراء

تلویزیون اینترنتی اسراء در حال حاضر به صورت 24 ساعته به پخش برنامه های متنوع با محوریت دروس تفسير، فقه، اخلاق، حكمت، عرفان و نظرات بديع و تمدن‌ساز آیت الله العظمی جوادی آملی و نشر ابعاد مختلف منظومه فکری معظم می پردازد و سعی می نماید با رعایت تمامی استانداردهای برنامه سازی رسانه ای در سطح بین المللی نیازهای مخاطبان خود را به بهترین شکل براورده سازد.

واچار

پرهیاهو اما وفادار به اصولی بنیادین؛ رسالت «واچار» برگرفته از معنا و ماهیت آن است: نگاه عمیق و ژرف به رویدادها و روندهای اقتصادی و همگامی با پیشرفت‌‌های دنیای پرشتاب امروزی. آنچه که امروز به عنوان بازار شناخته می‌شود در فارسی باستان به صورت «واچار» به کار برده می‌شد؛ عبارتی که بر اساس ساختار و نحوه تلفظ‌‌ اش به کلمه‌ای جهانی تبدیل شده است. عبارت واچار در کنار معادل‌هایش علاوه بر ایران در خاورمیانه، آفریقا و اروپا نیز رواج دارد. گستره جهانی این کلمه در کنار اصالت و قدمت نام واچار بیانگر نگاه گردانندگان این رسانه است که در این شعار خلاصه شده است: واچار؛ تلویزیون اقتصاد و بازار.

READ  فناوری های خدمات اینترنت

و همینطور تلویزیون اینترنتی صحرا و تلویزیون اینترنتی حبیب که اخیرا با هدف پوشش عتبات و رویداد های مذهبی، و مراسمات ائمه معصومین به تازگی راه اندازی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.