هنر عکاسی با موبایل

تصویر هنر عکاسی با موبایل

از قدیم گفته اند بهترین دوربین، دوربینی است که همراه خود دارید. یک بار در اینستاگرام خود اسکرول کنید و ممکن است دوباره از کیفیت عکس های دریافتی از تلفن شگفت زده شوید. پشت ظهور این عکس‌های باورنکردنی موبایل، عکاسان شگفت‌انگیز بی‌شماری هستند که هر روز، محدودیت‌های این هنر را بازتعریف کرده و از بین می‌برند.  ما از بهترین های جهان پرسیدیم که دقیقا چگونه با تلفن های خود هنر خلق می کنند. روشی را که آنها با آن دنیا را می بینند، کاوش کنید، درک کنید که چگونه به هنر خود نزدیک می شوند، و یاد بگیرید که چه چیزی در جعبه ابزار آنها وجود دارد.

برای از بین بردن تاری عکس های دلخواه خود، همیشه از دوربین اصلی گوشی خود استفاده کنید. همینطور بهتر است از هر برنامه ای که به شما این امکان را می دهد تا بصورت جداگانه، نوردهی و فوکوس را تنظیم کنید، نیز بهره بگیرید. سپس دوربین را روی صحنه واقعی که می خواهید عکس بگیرید نگهدارید و با استفاده از نوار لغزنده نوردهی و فوکوس، صحنه دلخواه خود را خلق نمایید.

همیشه خوب است که برای عکس هایی که می خواهید بگیرید یک برنامه شلوغ و پویا داشته باشید. وقتی در وسط گرفتن تصویرهستید از تغییر دادن نترسید، نزدیک شوید و تا حد امکان از فریم های بیشتری استفاده کنید. تغییرات اندک در سوژه و پرسپکتیو می تواند موجب خلق تصویر خوب یا خراب شدن آن شود.

ساده نگه داشتن کادر عکس و ترکیب چیزهایی که در این کادر وجود دارد، تجزیه و تحلیل و ارتباط با تصویر را برای بیننده آسان می کند. دفعه بعدی که در حال کادربندی یک عکس هستید، زمان بیشتری را صرف کنید و چیزهای بی ربط را در پس زمینه درج نکنید. همینطور سعی کنید سوژه خود را در یک پس زمینه روشن و تمیز کادر بندی نمایید.

هنگام عکاسی با تلفن همراه، اطلاعات زیادی در عکس وجود دارد. این چیز بدی نیست اما به راحتی می تواند بیننده را به حواس پرتی و سوء تفاهم از موضوع و داستان سوق دهد. استفاده از عناصری مانند خطوط پیشرو، قانون یک سوم، تئوری رنگ ها و اشکال ساده به هدایت چشم بیننده کمک می کند و داستان را با سهولت و پیچیدگی بیان می کند.

READ  انار ایران یاقوت سرخ جهان

برای یک عکس متحرک خوب گوشی خود را با همان سرعت سوژه خود حرکت دهید. حتما حرکت خود را ادامه دهید تا تصویر تار نشود.

نور طبیعی در ظهر می تواند برای گرفتن عکس خشن و خسته کننده باشد. به جای اینکه منتظر شرایط ابری باشید که جلوی نور خورشید را بگیرد سعی کنید به دنبال مناطقی با سایه یا جایی که نور عمودی را مسدود می کند، باشید. مناطق سایه دار نور عمودی را مسدود می کنند و اجازه می دهند نور افقی ملایم تری سوژه شما را روشن کند. از عمیق شدن بیش از حد در مناطق سایه دار خودداری کنید زیرا نور آنقدر شفاف نخواهد بود و تصاویر شما صاف به نظر می رسند.

در زندگی و هنر می توان یاد گرفت که نیازی نیست رنگ‌های زیادی ایجاد کنید یا همیشه منظره‌ای دراماتیک یا حماسی ارسال کنید. زیبایی همانقدر در ظرافت زندگی یافت می شود که در مجلل بودن یافت می شود. همیشه آماده بودن بهترین راه برای ثبت هر لحظه است. مخصوصاً با لحظات ظریف و ساده زندگی‌مان، باید با دقت آماده باشیم که از مرزها تجاوز نکنیم و آن لحظه را بیشتر از آنچه هست ثبت نکنیم. همچنین، ما باید مطمئن شویم که در شاتر خیلی آهسته نباشیم تا آن را در خالص ترین شکل آن از دست ندهیم. این فقط به تمرین نیاز دارد- تمرین زیاد و زیاد. به این ترتیب ما در هر کاری بهتر می شویم. ما فقط باید آن را بیشتر انجام دهیم.

همیشه مراقب نحوه تابش نور به سوژه خود باشید و سعی کنید ماهیت واقعی آن را به تصویر بکشید. من همیشه به دنبال نور طبیعی هستم و متوجه شدم که این غریزه است. به آنچه با قلب شما صحبت می کند گوش دهید و آن را در عکس خود ترجمه کنید. مطمئناً با دیگران صحبت خواهد کرد.

READ  بهداشت پیشگیری از بارداری

همیشه تصویر خود را که ویرایش می کنید، پس از پایان کار با بالاترین وضوح و کیفیت ذخیره کنید. همینطور شما می تواند از فیلترهای متنوعی استفاده کنید. پس از پایان کار از شما پرسیده می شود که تصویر را با چه کیفیتی می خواهید ذخیره کنید بهتر است در این هنگام ذخیره تصویر با اندازه واقعی را انتخاب کنید.

هرگز قابلیت پانورامای گوشی هوشمند خود را دست کم نگیرید. ممکن است مدتی طول بکشد تا استفاده از این قابلیت را به‌خوبی یاد بگیرید، اما مطمئنا وقتی نتیجه کار را ببینید، متوجه ارزش این ویژگی خواهید شد. نمای پانوراما برای عکاسی از مناظر و عکس‌های داخلی بهترین گزینه است.

هنگامی که در حال عکاسی هستید، سعی کنید نقاط و زوایایی را پیدا کنید که سوژه شما را در پرسپکتیو قرار دهد و زیبایی، جو، و اندازه مناظر و فضاهایی را که می‌گیرید به نمایش بگذارد. از منظره یا فضا به نفع خود استفاده کنید، سوژه خود را به گونه ای قرار دهید که ماهیت مکانی را که در حال گرفتن آن هستید منعکس کند. خواه بلند شدن از دامنه تپه برای عکس گرفتن از کوهنوردی که در حال پیاده روی است، یا پایین آمدن در جاده کوهستانی برای گرفتن تصویری از یک دوست که در حال تماشای منظره است، از محیط اطراف خود به نفع خود استفاده کنید.

اگر عادت دارید گوشی هوشمند خود را در جیب‌تان بگذارید، خوب است. اما اگر این‌طور نیست و بیشتر از گوشی خود برای عکاسی استفاده می‌کنید، سعی کنید، به‌طور مرتب لنز گوشی را تمیز کنید. در غیر این صورت، ممکن است عکس‌هایی که می‌گیرید، ناواضح و تار شوند.

در تاریکی به همان اندازه زیبایی وجود دارد که در نور وجود دارد. به‌جای اینکه مستقیماً به سوژه‌ای که می‌خواهید از آن عکس بگیرید نگاه کنید، از محیط اطراف خود آگاه باشید، که چگونه نور نه تنها به سوژه شما برخورد می‌کند، بلکه به فضاهای اطراف آن‌ها و اطراف شما برخورد می‌کند. آیا سایه وجود دارد؟ از خود بپرسید “نور کجا می افتد؟”، اما گاهی اوقات مهمتر از آن “نور کجا نمی افتد؟”

READ  سد بادی برای جلوگیری از سیل

در نهایت اینکه سعی کنید چندین عکس بگیرید. اگر چیزی دیدید که توجه شما را جلب کرد با گرفتن یک عکس انتظار رسیدن به بهترین نتیجه را نداشته باشید. شانس رسیدن به عکسی خوب در همان اولین برداشت بسیار اندک است. بهتر است از زوایا و فواصل مختلف عکس، چندین عکس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.