انرژی های تجدیدپذیر یا پاک

  • از
تصویر مقاله انرژی پاک

انرژی های تجدید پذیر در حال رشد است زیرا نوآوری هزینه ها را کاهش می دهد. تولید انرژی خورشیدی و بادی و ادغام در شبکه برق در حال شکستن رکورد هاست. این بدان معناست که انرژی های تجدید پذیر به طور فزاینده ای جایگزین سوخت های فسیلی می شوند، و از انتشار کمتر کربن و سایر انواع آلودگی سود می برند.

انرژی تجدیدپذیر که اغلب به عنوان انرژی پاک نامیده می شود، از منابع طبیعی یا فرآیند هایی که به طور مداوم در حال تکمیل هستند تامین می شود. به عنوان مثال نور خورشید یا باد همچنان می درخشد و می وزد، حتی اگر در دسترس بودن آنها به زمان و شرایط آب و هوایی بستگی داشته باشد.

انرژی باد

ما فاصله زیادی با آسیاب های بادی قدیمی داریم. امروزه توربین هایی به بلندی آسمان خراش ها در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته اند. انرژی باد پره های یک توربین را می چرخاند که از یک ژنراتور الکتریکی تغذیه می کند و برق تولید می کند.

مولد آبی

نیروگاه آبی از بزرگترین منابع انرژی تجدید پذیر است، هرچند انتظار می رود انرژی باد به زودی جایگزین آن شود. نیروی برق آبی متکی به آب است، معمولا آب سریع در رودخانه ای بزرگ یا از نقطه ای بلند فرود می اید و با چرخاندن پره های توربین ژنراتور، نیروی آن را به الکتریسیته تبدیل می کند.

انرژی زیست توده

زیست توده مواد آلی است که از گیاهان و حیوانات به دست می آید و شامل محصولات زراعی، چوب های ضایعاتی و درختان است. هنگامی که زیست توده سوزانده می شود، انرژی شیمیایی به صورت گرما آزاد می شود و می تواند با توربین بخار الکتریسیته تولید کند.

READ  ماشین های بدون راننده
تصویر مقاله انرژی های پاک

انرژی زمین گرمایی

اگر تا به حال در یک چشمه آب گرم آرام گرفته اید، از انرژی زمین گرمایی استفاده کرده اید. هسته زمین تقریبا به اندازه سطح خورشید گرم است ، حفر چاه های عمیق آب زیر زمینی بسیار داغ را به عنوان یک منبع هیدرو ترمال به سطح می رساند که پس از آن از طریق یک توربین پمپ می توان برق تولید کرد.

اقیانوس

انرژی جزر و مد موج هنوز در مرحله توسعه قرار دارد، اما اقیانوس تحت تاثیر گرانش ماه قرار دارد که استفاده از این قدرت آن را به گزینه ای جذاب تبدیل می کند.

انرژی خورشیدی

در مقیاس کوچکتر، می توانیم از پرتوهای خورشید برای تامین نیرو برای کل خانه استفاده کنیم. چه از طریق صفحات سلول های PV و چه از طریق طراحی خانه های خورشیدی . خانه های خورشیدی طوری طراحی شده اند که از طریق پنجره های رو به جنوب در معرض نور خورشید قرار گرفته و سپس گرما را از طریق بتن ، آجر کاشی و مصالح ذخیره کرده و حفظ می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.