بروزرسانی و کاربری شبکه های اجتماعی

  • از
تصویر بروزرسانی و کاربری شبکه های اجتماعی

با پیدایش شبکه های اجتماعی و استقبال روزافزون از آن ها اهمیت توسعه این نوع از رسانه های اجتماعی مطرح گردید. در گذشته این توسعه برنامه های کاربردی که توسط شرکت ها انجام می شد از طریق بروزرسانی های آنلاین و توسط کاربر اعمال می گردید اکنون اکثر شرکت ها این بروز رسانی ها را مستقیم اعمال می کنند و توسط کاربران قابل استفاده می باشد.

از انواع شبکه های اجتماعی می توان به شبکه‌های ارتباطی، شبکه‌های به اشتراک گذاری محتوا. فروم‌های بحث، شبکه‌های کشف و ذخیره محتوا، شبکه‌های مرور نظرات کاربران، شبکه‌های وبلاگ نویسی، شبکه‌های خرید و فروش، شبکه‌های مبتنی بر علایق، شبکه‌های اقتصادی و شبکه‌های فعالیت به صورت ناشناس اشاره کرد.

بروزرسانی زیرساخت های شبکه های اجتماعی از اصلی ترین مشکلاتی است که باید به آن پرداخته شود که تاثیر عمده ای درسرعت کاربری این نوع از رسانه های اجتماعی دارد. بروزرسانی های قدرت و گستردگی سرورها و فناوری های ارتباطی می تواند در این مورد راهگشا باشد.

عضویت و ثبت نام در شبکه های اجتماعی معمولا از طریق خط تلفن همراه، پست الکترونیک یا نام کاربری و رمز عبور فراهم می شود. علاوه بر این بروزرسانی های انواع نسخه های شبکه های اجتماعی اعم از تحت وب، پورتابل و اپلیکیشن شامل قابلیت های نحوه دسترسی، اتصال به یکدیگر (این اتصال می تواند با خوانش کد اتصال از طریق تماس، پیامک، یا QR کد باشد) و برخی از موارد زیر می باشد.

برخی از بروزرسانی های شبکه های اجتماعی شامل تلفیق چند شبکه اجتماعی با یکدیگر است تلفیق  شبکه های پیام رسان، شبکه های مبتنی بر موقعیت جغرافیایی و شبکه های دوستان.

READ  فناوری های خدمات اینترنت

برخی دیگر از این بروزرسانی ها در مورد امکانات شبکه های اجتماعی می باشد شامل افزودن کانال، گروه، بارگذاری و بارگیری محتوای متنی، صوتی و ویدیوئی، جستجوی کاربران، هشتگ ها، لینک ها، کانال ها و گروه ها، تنظیمات حریم خصوصی، ذخیره سازی فایل ها، برقراری تماس های صوتی و تصویری برخط، لایو و دیگر قابلیت ها.

دسته دیگر از بروزرسانی ها شامل چیدمان محتوای شخصی و پیکربندی محتواهای ارسالی، دسته بندی موضوعی، ابزارهای جستجو، محدودیت های محتوای نامناسب، گزارش تخلف و اسپم، قابلیت بستن امکان پیغام خصوصی توسط غیر مخاطبین، اضافه نشدن به لیست دوستان و بلاک، آمار بازدید از پست یا گزارش بازدید از پروفایل، کامنت ها، تگ ها و لایک ها و فورواردها(در برخی از شبکه های اجتماعی فورواردها می تواند با نام صاحب پست یا بدون نام باشد).

دسته بعدی بروزرسانی ها شامل افزونه ها یا ربات های مدیریت گروه که از طریق برنامه نویسی حاصل شده و بصورت مستقیم یا منبع باز در اختیار کاربران قرار می گیرد، امنیت گروه، دستورهای اخراج از گروه و لیست سیاه یا بن و سکوت، نظرسنجی، آمار فعالیت، بازی و سرگرمی.

دسته بعدی هشدارها و نوتیفیکشین های رسیدن پیغام در خصوصی، گروه و کانال می باشد که می تواند در دو وضعیت صدا دار یا روشن و بی صدا یا خاموش قرار گیرد. همینطور می توان قابلیت اضافه شدن به گروه یا کانال توسط غیر مخاطبین را مستثنا کرد. همینطور تم یا حالت شبکه های اجتماعی اغلب می تواند در دو رنگ شب و روز قرار گیرد.

در گذشته پاک کردن کش یا حافظه شبکه های اجتماعی معمولا بصورت دستی و از قسمت تنظیمات انجام می شد در حالیکه در بروزرسانی های اخیر شبکه های اجتماعی این عمل بصورت خودکار و بدون نیاز به تنظیمات انجام می شود.

READ  انار ایران یاقوت سرخ جهان

همینطور می توان به قابلیت های ذخیره سازی محتوای صوتی و تصویری و اسناد در فایل های از پیش تعیین شده در گوشی اشاره کرد. علاوه بر این می توان امکان بارگیری یا دانلود محتوا در شبکه های اجتماعی را به دو صورت خودکار یا دستی تنظیم کرد.

قابلیت های حمایت از شبکه اجتماعی یا گروه و راهکارهای تبلیغاتی ، پیوند به وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی، قوانین شبکه های اجتماعی، گزارش باگ ها و خرابی های شبکه اجتماعی به شرکت توسط کاربران و حذف حساب کاربری نیز وجود دارند.

علاوه بر این مسدود سازی حساب کاربری را می توان از طریق پشتیبانی برطرف نموده و با ذکر علت مسدود شدن با استفاده از ربات ها یا بخش نظارت و پشتیبانی شبکه های اجتماعی پس  از مدتی برطرف کرد.

امکان حذف حساب کاربری در شبکه های اجتماعی وجود دارد و پس از حذف حساب کاربری اطلاعات کاربران قابل بازگشت نیست. با اینکه اغلب شبکه های اجتماعی را از طریق همه نسخه های تحت وب، دسکتاپ و اپلیکیشن به طور همزمان یا جداگانه می توان حذف کرد با این حال بدلیل تمایل این شبکه ها به حفظ اعضاء و اهمیت سابقه فعالیت برای کاربران غالبا حذف حساب کاربری از یک یا دو مورد از نسخه های فعال انجام می گیرد.

می توان گفت در رویکرد طراحی و بروزرسانی شبکه های اجتماعی راهکار اسپم بهتر از گزارش تخلف، راهکار اضافه نشدن به لیست دوستان بهتر از بلاک، شبکه های مبتنی بر تلفیق کاراتر، شبکه های دارای امکان تماس صوتی و تصویری کارآمدتر و در کل شبکه های اجتماعی که یکجا تمام این امکانات را ارائه می دهند گرچه به ندرت یافت می شوند اما می توانند به کاربران خود بیشتر کمک نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.