هوش مصنوعی (AI) و روباتیک

  • از

هوش مصنوعی (AI) و روباتیک، ترکیبی قدرتمند برای خودکارسازی وظایف داخل و خارج از محیط کارخانه هستند. درسال های اخیر، هوش مصنوعی به طور فزاینده ای در راه حل های روباتیک رایج شده و انعطاف پذیری و قابلیت های یادگیری را در برنامه های سخت قبلی ایجاد می کند.

در حالی که هوش مصنوعی هنوز در مراحل اولیه خود است، این فناوری برای برخی از برنامه های کاربردی بخش تولید، یک فناوری دگرگون کننده بوده است، گرچه بسیاری هنوز تاثیر آن را احساس نکرده اند.

چهار برنامه روباتیک که از هوش مصنوعی استفاده می کنند:

مونتاژ

هوش مصنوعی یک ابزار بسیار مفید در برنامه های مونتاژ رباتیک است و هنگامی که با سیستم های بینایی پیشرفته ترکیب شود، می تواند در بخش های پیچیده ای مانند هوافضا و … استفاده شود. همچنین می توان از هوش مصنوعی برای کمک به روبات استفاده کرد تا به تنهایی یاد بگیرد کدام مسیر برای فرآیند های خاص در حین کار بهتر است.

بسته بندی

بسته بندی روباتیک اغلب از بسته های هوش مصنوعی برای بسته بندی سریعتر، کم هزینه تر و دقیق تر استفاده می کند.

خدمات مشتری

روبات ها در حال حاضر به عنوان خدمات مشتری در فروشگاه های خرده فروشی و هتل های سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند. اکثر این روبات ها از توانایی پردازش زبان طبیعی و هوش مصنوعی برای تعامل بیشتر به مشتریان به شیوه انسانی استفاده می کنند.

روباتیک منبع باز

تعداد انگشت شماری از سیستم های رباتیک به عنوان سیستم های منبع باز با قابلیت هوش مصنوعی به فروش می رسد. به این ترتیب، کاربران می توانند به ربات های خود آموزش دهند تا کارهای سفارشی را بر اساس برنامه خاص خود ، مانند کشاورزی در مقیاس کوچک انجام دهند.

READ  تشخیص گفتار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.